Alla inlägg under september 2012

Av Belinda Larsson - 21 september 2012 15:35

Har visst blivit väldigt dålig på att uppdatera bloggen men får skylla på lite tid och envis förkylning..

Under ungefär två veckor har det varit massa förkylningar här hemma, först var det jag som låg med feber och dunderförkyld, ja ännu är det inte bra envis är den..

Milton och Milian har turats om med vakna nätter, astma och krupp så sovit har man inte heller fått göra speciellt mycket..

Dom två senaste dagarna har det dock varit bättre med sömnen iaf och de är skönt fast Miltons hosta och astma vill just nu inte släppa och Milians näsa som rinner som en kran..

Men nu börjar Mio hosta en massa här hemma så får se hur det går med honom nu..

Är så himla mätt på sjuka barn barn nu men så här kommer det väl se ut fram tills sommar nu..


Iaf så blev det en runda till stan igår för att införskaffa overall till Milton och efter mycket om och men och provande var vi äntligen klara och Milton var nöjd blev även ett par nya överdragsbyxor till honom som var vattentäta och Milian fick sig en ny mössa och en bamse tröjan som han blev så glad för :)


Idag blev det ett tandläkarbesök för Milton för att kolla hur det gått för hans tand men var väl inte världens lättaste för honom att se då Milton verkligen inte ville öppna munnen, men lite fick han se och han var nöjd..

Efter det blev det till maxi en runda men när man kom ditt blev man så trött så fick väl inte ens med mig hälften av det jag skulle men men...


Nä nu får jag minsan återgå till att ta hand om mina bussungar och längta hem mannen :)


Ha en trevlig helg på er


Milian är duktig på att ta sin medicin

 

En glad Mio på väg till sitt dagis :)

 

Stolt Milton visar upp sin nya overall och sa  "kolla snyggingen"

   

Milian beundrar sin bamse tröja :)

Av Belinda Larsson - 4 september 2012 10:27

Börjar visst bli dålig på att uppdatera här men men allt har gått i ett..


Har tre killar som alla är inne i någon underbar trotsig fas, tuffa som sten, bråkar, slåss och inget är rätt och allt bara NEj..

Men får ju hoppas att det snart lägger sig igen, har varit lite lugnare nu :)

Men som tur var har dom sina ljuspunkter med som gör att man orkar stå ut med det :P


Mio har tappat sin första tand och var såå stolt, han ringde typ hela släkten och berättade om det och bara skakade när han skulle slå nummerna och när dom svara skricker han rätt ut "jag har tappat min tand" härliga kille..

Sedan på morgonen hade ju tand fen kommit och lagt pengar i hans glas, oj vad han sken upp som en sol..

Och idag på dagis när han stod med sina kompisar skulle ALLA titta på hans lilla glug, så härligt att se han med sina kompisar på dagis, och varenda unge är ju för härlig på sitt sätt där, alla lika glada och pratiga :)


Milton har lyckats åka på en runda med allergi igen men fick rätt på det ganska snabbt, nu är det bara hans förkylning som hela tiden går upp och ner och en snorig näsa..

Lider så med honom som har det så tufft, han har även blivit medveten om sina allergier mer nu och det gör ont..

I helgen när vi var ute och gick kom där förbi en med två hundar och Milton vänder sig mot sin mormor och säger "jag är allergisk mot hundar momma jag blir sjuk" sedan sa han samma till mig och bara tittade på dom, det gjortde ont i hela mig att vara två år och behöva tänka på allt detta med allergier, en tvååring ska inte behöva kämpa med motgång efter motgång...

När jag sedan samma dag stod i köket och fixade kom Milton igen och tittade på mig och sa med ledsen röst "mamma jag vill itne vara sjuk" han såg så ledsen ut och det gjorde så fruktansvärt ont och trodde mitt hjärta skulle gå sönder.

Min lille gosse att han ska behöva känna så, vi försöker verkligen göra det bästa för honom och att han ska få det så bra som möjligt..

Men igår på bvc blev det lite positivt iaf Milton har börjat gå upp, väger nu 12,2 och vissa kläder här hemma har börjat bli för korta i armar och ben och vi är glada :)

Han har även börjat äta mer under dagen nu och när han ber om något att äta får han det  hur ofta han än ber om det bara han äter och det funkar verkligen super bra här nu, middagen har också börjat gå bättre :)


Milian har klarat sin första förkylning utan att behöva inhalera så idag satte vi ut hans singulair och hoppas på det bästa nu för honon.


Nä nu blir det att hänga lite tvätt här hemma och ryma upp mysa med Milton och Milian, fixa lite middag och sedan hämta Mio på dagis.


Ikväll blir det föräldrarmöte på Mios dagis och killarna får mysa med pappa här hemma, se hur han fixar nattningen med tre busungar :)


Ha en bra dag alla




      



Ovido - Quiz & Flashcards