Alla inlägg under mars 2013

Av Belinda Larsson - 31 mars 2013 20:51

Varit en lite orolig natt då Milton är så himla täppt i näsan, nätterna är jobbigast då han sover oroligt och astman kan göra sig påmind.
Jobbigt vi behövde sluta med kortisonet så tidigt innan operation...
Inte skoj att höra Milton säga "usch det är så jobbigt att vara täppt i näsan"

Morgonen var riktigt mys, Johan spelade lite musik i mobilen, lugna mysiga låtar pch vi alla låg och myste och pratade ett bra tag innan vi gick upp.

Fortsatte myset i soffan framför lite barnprogram och sedan god frukost och bara tog det lugnt.

Efter middag kläde vi oss och gick ut till en lekplats i Mariastaden och möte upp goda vänner och alla barnen fick busat av sig massor, var faktiskt en super rolig lekplats med massa att göra så var ju knappt så dom ville hem därifrån.
Hade lite kex, äpple och morötter att mammsa på och alla fem barnen åt mest bara äpple och morötter, härligt med barn som föredrar frukt och grönsaker mycket nyttigare:)

När vi kom hem blev det en god kopp kaffe och sedan gick Johan och hämtade en familjepizza, haha hela pizzan lyckades vi alla äta upp...

Framåt kvällen gick jag in för att ta en dusch men slutade med att Milian kom in, Milton kom och Mio och då passa Johan på att spela tv-spel:-P

Nu ligger prinsarna i säng och somnar väl snart, blir väl någon film för oss och sedan sängen...

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 30 mars 2013 20:00

Denna dagen har känts riktigt lång, vi alla har varit rätt sega faktiskt.

Svärmor hämta Johan på jobb och kom sedan in på kaffe och prinsarna fick sina påskägg med lite godis, massa klistermärken och varsin peng och även super snygga gröna jeans i samma till alla tre:)
Även jag och Johan fick ett påskägg med lotter och en peng, tack snälla:)

Blev rester från igår och alla åt lika bra idag.

Milton har dock haft problem med sin näsa hela dagen, så himla täppt och näsdroppar gör knappt någon skillnad:-/
Himla jobbigt om det ska fortsätta tills han opereras, har ju knappt varit täppt sedan han började med sin kortisonspray...

Har spelat lite tv-spel med killarna och kollat film och myst iaf och nu ligger alla i säng och somnar väl snart så vi kan kolla klart vår film från igår, fast jag mest gömde mig bakom kudden haha.
Älskar skräckisar samtidigt som jag inte vågar se dom eller gå upp på natten, nä dags att ge Milian lite näsdroppar med hör jag stackaren kan inte andas genom näsan:-/

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 29 mars 2013 20:16

Barnen vakna halv sju och ville genast leta upp sina påskägg, Milians låg i fönstret så han skulle hitta sitt lättare:)
Jätte glada blev dom som fick någon leksak och lite godisbitar sådär på morgonkvisten:)
Även jag och Johan hade fått påhälsning av påskharen:)

Milian har sovit lite oroligt då han återigen börjat bli täppt, går i perioder.

Jag åkte till maxi en runda.själv och fick handlat hem lite, skulle ha till middagen med.

Mormor och morfar kom förbi en runda med påskägg till prinsarna som blev super glada, fick lite choklad pengar och en peng, Milton tittade på sin peng och skriker "jaa en tjugolapp" jag säger då nä det är en femtiolapp " typiskt jag trodde det var mer, en tjugolapp" haha inget begrepp om pengar bitten precis.
Mio ska spara sin och hoppas på att tjäna ihop femtio till snart för då ska han ladda sin mobil så han kan ringa:)iaf så blev det lite chokladpudding när dom kom och såklart kaffe:)

Till middag blev det lite påskmat med prinskorvar, köttbullar mm och oj vad vi alla åt, Milton åt minsann sju prinskorvar och fyra köttbullar.
Sedan satt vi på en film i barnens sovrum vi myste framför då ingen direkt orkade röra sig:)

Nu ligger prinsarna i säng och Milian puttade bort mig från hans säng, vi brukar alltid ligga bredvid honom i sängen tills han somnar, en liten mysig stund men nä nu fick jag ligga i vår säng tills han somna, lite smått jobbigt ville få ligga bredvid honom ett tag till iaf, var absolut inte beredd på detta, men ja han börjar ju bli stor han med...

Nu blir det filmmys med mannen min:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 29 mars 2013 11:40

Vissa gånger tänker man extra på allt man har i sitt liv.
Jag har tre underbara barn jag älskar mer än något annat och en man som är helt underbar på alla sätt, alltid finns och fångat upp när jag nått botten.
Vi har funnits för varandra under väldigt tuffa perioder i livet, med tryggheten av att alltid veta var vi har varandra.

Tro nu inte att vi har haft det perfekt för det tvärtom, med sjuka barn väldigt ofta, sömnlös nätter och helt slutkörda utan chans till direkt avlastning pågrund av barnens allergier så har det i perioder varit en pärs, men gett upp har vi aldrig utan fortsatt kämpa.

Trots allt hade jag aldrig kunnat få det bättre, vi är en familj som tillsammans kämpar, vi har varandra, finns för varandra och älskar varandra villkorslöst <3

Av Belinda Larsson - 28 mars 2013 19:59

Idag blev det en runda till maxi för att handla hem lite, Mio och Milton cyklade ditt:)
Vi började med varsin korv och bröd till lunch och Milton åt minsann sitt korvbröd med.
För visa kanske det inte låter speciellt men för mig är det verkligen stort, han åt det och tyckte om det, ett framsteg då han vägrat allt utom pågenlimpa i bröd väg ungefär.

Fick handlat det vi skulle och lite till och killarna skulle såklart gå själva alla och hjälpa till, men gick verkligen super bra ändå och dom var så duktiga och hade koll på var allt var, men usch med folk det var...

När vi kom hem tog jag bara in kassarna lite snabbt sedan åkte Mio rullskridskor på gården, ja i ca 5 min sedan tröttna han och ville leka istället så blev lite lek på gården innan vi gick in.

Barnen fick duschat när vi kom in och passade även på att ta deras hår, sedan kom Johan hem och då blev det kaffe:)

Nu ligger prinsarna i säng och Mio ska minsann flyga med sin mormor till Blåkulla i natt, tänk när man själv var så liten och trodde på det:)
Mio är så glad och tycker det ska bli så skoj:-P

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 27 mars 2013 20:21

Idag tog vi det super lugnt på morgonen bara bara mys:)
Sedan klädde vi oss och åkte ner till stan och möte upp min mamma och barnens kusin Jessica för att leka lite på lekplatsen vid biblioteket.
Var super härligt väder och barnen hade så skoj ihop, hade god fika med vi mumsade på.
När vi lekt där någon timme gick vi en runda i stan, jag skulle kolla på kappahl kläder Milian ska få när han fyller år, super snygga jeansshort, en pikétröja och en vanlig t-shirt, blev i grönt då han gillar den färgen och klär såklart bra i det med, sedan kolla vi inne på Nille bara älskar den affären med massa massa fint:)

När vi skulle hem gick vi inom Ica affären i stan då vi skulle handla till middagen, vi hade bestämt lasagne men blev taco istället, även svärmor stannade på middag, så massa mys för oss idag :)

Milton hade dock problem med allergin när vi var ute, kliade i ögonen, rann och svullna även näsan var lite rinig, misstänker att det kan vara pollen, men redan...
I måndags när vi var ute rann hans ögon endel och igår när vi var ute kliade dom så ja...
Men var först idag det var så pass så han fick ta sina mediciner:(
Min lille prins alltid ska jan tampas mes något tyvärr, lider så med honom<3

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 26 mars 2013 20:06

Sju vakna vi pigga och glada:)
Blev som vanligt massa mys i soffan sedan god frukost innan jag satte igång med städning i vardagsrummet, ändrade om lite smått med.
Nu är allting riktigt ordentligt städat här hemma och jag bara älskar vårt hem, riktigt rent och fint och fått sorterat bort massa onödigt, kan gå runt och bara kolla här speciellt på kvällen med alla små lampor och ljus tända:)

När jag precis var klar med städning ringde Sara som skulle kolla om vi var friska så hon och Tristan kom förbi och myste massa med oss, Mio och Milton bakade kladdkaka som vi mumsade på:)
Såklart var Tristan som mysigast när dom skulle gå, bara låg i soffan och skrattade och pratade lille fina prinsen, barnen är helt tokiga i honom, ska hålla, klappa, pussa, lukta och prata med honom, ja till och med hjälpa till med bajsblöjorna haha.

När dom gått fixa vi lite middag snabbt sedan klädde oss och gick ut, Mio ville sparkcykla och Milton och Milian cykla så blev en runda bort till förskolan och hämta Mios simmärken, vilken stolt kille när han fick dom i handen, blev även lite lek med två andra på gården som också bara skulle lämna och hämta saker:)

Blev lek vid affären med där prinsarna åkte lite rutschkana innan vi möte upp Johan för att handla lite, blev en go kopp kaffe när vi kom hem och prinsarna ville kolla film innan sängen:)

Bara älskar detta väder, helt underbart.

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 25 mars 2013 19:56

Halv sju vakna prinsarna här hemma så var bara upp och hoppa och lite morgonmys i soffan sedan satt jag igång med städningen, fick tagit Mio och Miltons sovrum och hall och verkligen damma överallt, karmar och flytta alla möbler, när det var färdig fixade Johan frukost och sedan satt jag igång med köket skura alla skåp mm.

När det var färdigt kläde vi oss och gick till affären och köpte god fika vi tog med oss till Fredriksdal, super härligt väder pch vi hade det verkligen super mysigt en helt underbar dag och jag bara sög in all postiv energi<3
Efter några timmar där promenerade vi långsamt hemåt för en kopp kaffe sedan börja Johan på middagen och jag fick röjt i sovrummet med, haha samma sak där alla möbler flyttades, men det behövdes verkligen:)
Fick även städat barnens lekrum och toaletterna så jag är nöjd med mitt ryk, nu är det bara vardagsrummet kvar men det tar jag imorgon:)

Nu blir det någon film med Johan och bara ta det lugnt innan sängen kallar:)

Trevlig kväll!!!...

Ovido - Quiz & Flashcards