Alla inlägg under december 2013

Av Belinda Larsson - 31 december 2013 16:05

Här hoppas vi på ett friskare och bättre år!

Nu inväntar vi underbar vänner att fira in det nya året med :)

Av Belinda Larsson - 30 december 2013 20:19

Har fått hängt upp nya gardiner idag och ändrat om lite här hemma.
Även vänt på Mios säng då han ville sova där uppe istället.
Nu har jag Milton och Milians sovrum kvar och vårt sovrum sedan är städning klar för detta året:)

Imorgon tror jag nog inte att jag hinner med någon blogg:)


Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 29 december 2013 19:46

Nu har allt julpynt åkt ner och jag/vi hoppas på ett nytt bättre år, ja hoppas kan man iaf!

Har även fått städat upp nere i vårat källarföråd, passade på när jag ändå skulle ta upp lådorna till allt julpynt och Johan stod med middagen:)


Imorgon blir det att få städat här hemma och handla massa til nyår.


Nä helt allvarligt var inte alls suge på att blogga idag, ska iaf sätta mig och få pluggat lite nu, eller skriva in allt jag gjort på datan rättare sagt:P


Trevlig kväll!!!...


 

Av Belinda Larsson - 28 december 2013 20:13

Idag åkte julgranen ner och lite tomtar:)
Sedan möte vi upp min mamma för ett besök på wayeasy och efter det nlev det stan en runda och handla hem lite på oj.

När vi kom hem blev det kaffe sedan lite mys innan jag började på middagen.

Vid fem tiden kom Nina och Bobbie med familj för lite kaffe och planera inför nyår, kommer bli underbart med massa gott och äta och dricka, kan väl inte bli bättre än att få fira in nya året med underbara vänner och barn:)

Nu blir det mys med mannen, tända ljus och någon film:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 27 december 2013 20:15

Blev en runda till Toys r us med killarna så dom kunde handla för sina julklappspengar om dom ville.

Milian köpte ett mikrofonset som han sjunger för fullt i och någon pistolgrej med lysrör.

Mio och Milton köpte sig varsit par inlines som dom åkt runt i hallen med för fullt nästan hela tiden.
Milton hitta även något star wars svärd som lyser och låter och Mio riddardräckt.

Jag har och är verkligen inte glad för pistoler och massa svärd som barnen just nu älskar att leka med men samtidigt så är det inte bra att förbjuda och inte låta dom ha då det kan göra dom mer nyfikna längre fram har dom sagt.
Så med sunt förnuft får dom nu ha men man siktar inte på någon och skjuter inte på någon utan enbart på vägen, golvet, tacket eller ställer upp någon flaska att träffa så är det!

Nu nattar mannen barnen sedan blir det lite tv innan sängen kallar:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 26 december 2013 20:29

Hade bokat tvättstugan idag för att få bort all tvätt som samlats på här hemma så skönt att få bort allt även om tvättkorgen redan är halvfull.

Annars har vi inte gjort så mycket, Mio har ju fortfarande feber och alla är vi snoriga än så för mycket orkar man inte.

Tog med mig Milton och Milian till maxi och handla till middagen, Milton ville cykla själv och Milian fick sitta bakom mig.
När vi kom hem blev det att laga taco, jag fixade grönsakerna med vår nya julklapp från mormor och morfar och Johan fixade köttfärsen:)

Sedan blev det duschen för prinsarna och mig innan vi gosade ner oss lite i soffan.
Nu ligger dom i säng:)

Trevlig kväll!!!...

Bara älskar denna självklara bild:p

Av Belinda Larsson - 25 december 2013 20:32

Har inte gjort allt för mycket idag.
Är väldigt förkylt här hemma och även jag och Johan gåt och snorar, emellanåt känner man sig som Lotta på bråkmakargatan när man står och drar för att man inte har tid eller ork att gå och snyta sig så tur man inte har någon sur fisförnämt tant i närheten haha:p
Febern håller sig kvar hos Mio som sa till mig "mamma jag vill inte vara sjuk mer, jag tycker inte detta är roligt. Det är jobbigt" ja vad svarar man självklart vill väl inte vi det helle och hade det funnits något så hade jag gjort vad som för att alla mina barn skulle få vara friska mer än dom är sjuka!
Ibland känns livet så orättvist mot dom, så så orättvist och så så jobbigt att se dom må dåligt...

Har iaf lekt massa med sina julklappar och jag har fått allt på plata i deras rum, nu sitter jag och bara kollar på julgranen och vill plocka ner den:p

Trevlig kväll och god fortsättning!!!...

Av Belinda Larsson - 25 december 2013 16:05

Igår firade vi julafton med lite svrärmor och svägerskan med familj här hemma.

Var jätte mysigt oh lugnt och skönt, först blev det mys till kalle anka lite pepparkakor och julmust eller glögg, sedan kom tomten på besök och barnen fck massa fina julklpaar och även jag och Johan:)

När tomten gått började vi duka fram all julmat sedan åt vi gott och myste.

Avslutade kvällen med julklappsspelet:)


Mio åkte tyvärr på hög feber på morgonen och alla tre var/är äldigt förkylda och har problem med sin astma.


                     

Ovido - Quiz & Flashcards