Alla inlägg under juni 2014

Av Belinda Larsson - 22 juni 2014 23:14

Dags för en liten uppdatering tycker jag.

Vi hade en lugn midsommar här hemma med god mat och efterrätt tillsammans med lite av släkten.
Efter blev det dans på fredrikdal och sedan bara mys o soffan innan sängen.

Igår hade vi alla en riktigt tråk dag, orkade inget och ville inget så blev massa film och tvivel, sådana dagar får en att uppskatta dom bra mer:)

Idag har vi haft en toppen dag, blev en tur till väla och lite shopping efter fick vi fixat med Mios glasögon sedan blev det Ikea för lite handling där.
Vi avslutade på max för lite middag och killarna hoppade på för fullt i hoppborgen, klämde även alla sin mat:)

När vi kom hem stack barnen och lekt på baksidan direkt och sedan kom deras kompisar ner från förskolan, gick ut en runda till dom efter ett tag innan dom följde med dom hem.
Första kvart i åtta var dom hemma och efter dusch och kvällsmat slocknade Milian i soffan och en stund senare blev det sängen för Mio och Milton:)

Trevligt kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 16 juni 2014 18:10

Idag har vi inte gjort allt för mycket.
Mio hade en jobbig dag igår med sin allergi och det slutade med att han fick ta sina betapred men vaknade ändå på natten och undrade när han skulle få må bättre, gör ont i hjärtat när det inte finns mer att göra men besvären kvarstår.

Själv somnade jag inte förens runt halv två, blev väl för mycket kaffe och för många tankar och ett varmt sovrum.

Killarna har varit ute lite och sparkat boll, känns som det är det ända dom gör nu förtid och speciellt Mio som är så stolt över sina fotbollsskor, skydd och strumpor, nu ska vi bara få i honom på fotboll med:)


Idag kör vi en liten myskväll med massa gottit och lite film med killarna:)

Av Belinda Larsson - 15 juni 2014 09:18

Hade en helt underbar dag igår med min älskade familj.
Vi överraska barnen med en utflykt till Helsingör och ett besök på kronborg slott.
Det var verkligen en underbar upplevelse att få gå in i slottet och kolla på alla dessa rum och korridorer, se alla gamla saker som fanns och hur dom bodde.

Bästa var nog källaren där det var alldeles svart och killarna fick köpt varsin ficklampa och lysa vägen, var både spännande och lite läskigt.
var personer som var utklädda i kläder från för och riktiga kanoner:)

Vi avslutade med varsin god glass innan vi tog båten hem.

Tänker ofta på vad vi gör och ger våra barn, att dom ska få må bra är det viktigaste speciellt när dom har så mycket annat att kämpa med och deras begränsningar som faktiskt påverkar vår vardag att leva.
Då vi kanske inte kan göra allting vi faktiskt vill.
Men jag vet att varje kväll somnar dom tryggt och vet att är det något så finns vi i rummet intill alltid, har dom slagit upp sitt knä är vi där och blåser och plåstra om och har dom en mardröm och är ledsen får dom en trygg famn att krypa upp till.

För mig är det världens bästa uppgift i livet att få lära mina barn rätt och fel, ge dom tröst och bara finnas och göra det bästa av saken.
Visst man kan ibland göra fel men man lär sig på vägen och tar lärdom av det, och visst det är inte alltid enkelt att vara en förälder men jag skulle aldrig i världen bytta ut det liv jag lever:)

Johan fotade med digital kameran igår så har inte så mycket bilder från igår men någon liten blir det:)

Av Belinda Larsson - 7 juni 2014 20:11

Hade en lugn morgon med massa mys innan det var dags att börja på picknicken vi skulle ha med.
Hade bestämt med mamma och barnens kusin Jessica på en lekplats bakom ih där dom skulle få leka av sig och mysa med en god picknick:)
Där stannade vi ett par timmar och barnen lekte på i massor hela tiden och vi njöt av solen och gott kaffe, hade massor av gottit att mummsa på då både jag och mamma hade med massa:)

När dom lekt där åkte vi hem och åt varsin glass och bara kolla lite tv.
Sedan följde Milan med Johan till affären och Mio och Milton gick ut på baksidan och sparkade boll, Johan och Milan stannade kvar efter affären så jag gick också ut en runda till med lite av fika som blev över och saft, sedan var vi där ett tag innan det var dags att börja på middagen så klockan ändå började bli mycket:)

När jag fixade middagen kollade barnen på Frost:)

Nu ligger dom o säng helt slut efter dagen:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 6 juni 2014 21:15

Idag har vi bara haft en dag hemma.
Barnen var trötta efter veckan på förskolan och ville bara mysa:)
Dom gick iallafall ut en runda och sparkade lite boll med Johan medan jag passade på att ta en ordentlig städning av vardagsrummet, fick sorterat och fått bort en massa onödigt så det är skönt:)

Johan stod för middagen idag och blev en god kyckling gryta:)

Sedan myste vi ner oss i soffan med lite godis och kollade på Frozen, verkligen en bra film tyckte vi alla.
Älskar Disney filmer och mysigt att få gosa ner sig med barnen till det:)

Av Belinda Larsson - 4 juni 2014 19:42

Först och främst vill jag önska grattis till välrdens bästa mormor som fyller år idag.

Är evigt tacksam över att ha dig i vårt liv och allt du gjort för oss, du är helt klart bäst i test <3


Igår blev det förskolan för Mio och Milton, Milian fick vara hemma en exra dag och vila upp sig lite.

Tyckte det var bättre så han kunde gå idag och imorgon istället för sedan börjar barnens sommarlov:)


När barnens skulle hämtas igår hade vi även ett möte inbokat med Mios fröken för att få höra hur tiden varit där för honom och se saker han gjort.

Men nä vi kom till förskolan möttes vi av en väldigt allergisk Mio som var rund som var så svullen och ögonen såg de ut som han hade någon hinna för, han var lik blek och väldigt påtagen, så blev snabbt fram med mediciner och ett lite snabbare möte än planerat så vi sedan kunde komma hem och fortsätta medicinera.

Dock blev det värre igen och vi fick åka upp om barnakuten för en betapredkur som iaf fick det att gå tillbaka.


Imorse var han i form igen och redo för förskolan, ja det var dom alla tre och vi var en halv timme tidigare där:)

Själv hade jag telefonntid till barnens läkare vilket inte kunde passat bättre efter Mios runda och vi har nu ändrat och lagt till i hans medicineringsplan så hoppas verkligen detta ska funka bättre för honom.


Hämtde prinsarna redan vid middag idag då mamma och barnens kusin Jessica skulle komma och busa lite, dom har inte träffats på flera månader så var verkligen skoj att få se henne och kusinerna lekte på massor:)


När dom åkt var det tyvärr dags för Milton att få sin allergi och svullnade på bra och var väldigt besvärrad, så blev en dubbeldos allergimedicin och ögondroppar men inte helt bra än så hoppas på en bra natt.


Jag stack iväg en runda snabbt för en liten överaskningspresent till Milton, skulle igentligen inte fått den nu men som lite plåster på köpet blev det idag.

Så nuu har han också en egen sparkcykel som Mio och är så lyklig, tackade flera gånger och sa flera gånger hur lycklig han var över den, nu står den bredvid hans säng så han kan kolla på den hela natten haha:)


Trevlig kväll!!!...


 

Av Belinda Larsson - 2 juni 2014 18:36

Denna dagen har gått i ett tycker jag, men är samtidigt väldigt nöjd med dagen:)

Började med att dricka mitt kaffe i lugn och ro sedan ringde jag och fick bokat en tandläkartid till min rädda mamma som kom till bara någon timme senare och nu är det problemet löst:)

Nu går även hon på samma ställe som mig och svärmor, enligt mig bästa stället med underbar personal och jätte trevlig miljö.


Fixade sedan ett gott fruktfatt och gjorde lite chokladbollar innan jag och barnen gick till affären för att handla presentpapper och lite annat.

När vi ko hem slog vi in presenterna till både mormor och svärmor som båda fyller år nu i dagarna, eftersom ingen ville ha något  fick vi ju överaska med lite fika och presenter:)


Mormor och morfar kom lagom tills presenterna var inslagna och det blev fruktfatt och gott kaffe och självklart presentöppning.

Sedan visade barnen upp den nya ödlan och morfar passade på att få hålla honom medans mormor stod på avstånd och kollade haha:)


När dom åkt rymde jag upp lite och Johan passade på att vila sedan kom svärmor som även hon fick lite presenter och chokladbollar, sedan hade hon massa gott choklad med sig som hon bjöd på:)


Johan stack sedan och handlade lite och jag passade på att ryma upp i barnens rum och städa toan:)


Nu spelas det lite tvspel sedan ska prinsarna sova och vi bara ta det lugnt så jag och Milian blir kvitt våra förkylningar:)


Trevlig kväll!!!...

 



Bara måste dela med mig av denna videon på Rio från imorse, jag ställde matskålen utanför terrariet för att hämta hans vitaminer.

Tror vi hade en väldigt hungrig skäggis :)


 

Av Belinda Larsson - 1 juni 2014 12:55

Har inte gjort allt för mycket idag, jag och Milian är lite små kassa här men men det försvinner.

Är rätt skönt med en dag inne där man inte gör något speciellt utan bara gosar ner sig i soffan :)


Häromdagen var vi på minneslunden på Råå och tände ljus för barnens farfar som skulle fyllt år, efter gik vi ner på stranden och hade lite piknick med och bara myste.

Men måste säga att jag faktiskt gillar friabads strand bättre eller tropical beach.


Här kommer lite bilder, och självklart är även våa äslakde husdjur med också


       

Ovido - Quiz & Flashcards