Alla inlägg under oktober 2012

Av Belinda Larsson - 30 oktober 2012 14:00

Idag har vi hunnit med en storhandling på maxi, hittade även en super bra julklapp till min käre man som jag bara intekunde låta bli att få med mig hem :)

Barnen hittade även en liten farsdagpresent så nu var det också fixat, och en runda på världens drygaste apotek med men var ju ett stort måste..


Barnens läkare har även ringt, och för Mio ser det ljust ut än så länge men sen har ju hösten bara börjat så vi får vänta oss se..

Milian har fått ordierat mer krämer till sina eksem och fortsätta med flutid vid förkylning även denna vinter med, han fixar dock vissa förkuylnigar över förväntan..

Milton ska nu börja en antibiotika kur då han varit så täppt i sin näsa nu i flera veckor och har så mycket slem i halsen med, han trodde inte att detta var något som gick över av sig själv så nu får vi väl hoppas på att detta ska hjälpa för honom, känns bara så synd då det är så mycket som går imot honom nu och han får inte riktigt vara det barn han är..

Angående hansallergier nu ska läkaren prata med dom andra på mottagnigen angående att kanske snart sätta igång med hyposensibilieringsbehandlingen på honom, man brukar börja runt 6år men då Milton redan är så medveten om sin allergi och att han mår väldigt dåligt av det och själv nu sätter ord på det kan det nog vara dags..


Iaf snart får vi besök av barnens farmor som hade shoppat lite pyssel till barnen i Ullared och sedan kommer deras mormor en runda med då jag ska hjälpa hemme lite med hennes mobil, men nu blir det först lite mat i magen för oss :)


Ha det bra alla.


   

Av Belinda Larsson - 29 oktober 2012 08:08

Ja nu märks det verkligen att hösten har kommit, barnen är mer sjuka än friska, det hostas och snoras HELA tiden och man är redan mätt på det...


 Igår blev det iag enm liten shopping runda på Väla, första stoppet var Cubus där Milton hittade ett par jeans som han skulle prova i provrummet, han gillade dom så pass mycket att han sedan inte ville ta av sig dom härliga kille.

Sedan blev det stadium för en ny ryggsäck till Mio som han behöver nu på dagis till både sin simmning och när det är dags att börja åka skridsko :)

Även jag och Johan hittade lite smått och gott till oss..


När vi var fördiga där bar det av hem och fixa lite middag och bara mysa :)..


Ihelgen var min mamma och barnens kusin Jessica på besök, då blev det lite pyssel med pärlor och en massa bus, härligt att se att dom har så bra kontakt och så roligt ihop.

Det slutade dock med en kraftig allergiskreaktion på Milton och medicin efter miedicn för att det skulle börja lägga sig, var inte förens dagen efter det var borta..

Är så synd att han ska ha sådana problem med allergier och annat som han har lidern verkligen med honom.

Han satt och kollade på tomtetass och säger "jag önskar mig ett nytt öga av tomten så jag inte har allergi, va snäll tomten är om jag får det" Ja tänk om det verkligen hade varit så enkelt , usch det gör så ont i hjärtat när man hör honom lille gossen..


Nä kanske dags för lite frukost nu :)


Fina Mio

 

Barnen gör pumpa

 

Milton med sin allergi

   

Milian på väg ut


Ovido - Quiz & Flashcards