Alla inlägg den 28 november 2010

Av Belinda Larsson - 28 november 2010 20:57

Satt med Mio inne i rummet då han helt plötsligt säger "jag vill träffa putte" (min morbror som gått bort) efter en stund säger han "och min farfar" han vet att båda två "bor" uppe i himlen och inte kan komma ditt. Försöker förklara för honom om vad leva och död är och innebär då det är så mycket frågor om det för honom nu.. Han sitter och tänker ett tag och säger sedan "men om jag bygger en jätte lång stege upp till himlen kan jag träffa dom" förklarar att det inte går man kan inte komma så långt upp men att på natten kan han drömma om dom och att dom leker och busar ihop.. Han ser lite ledsen ut och menar på att han saknar dom och vill krama dom, vi sitter och pratar om allt igen en bra stund och kommer överens om att gå till kyrkan en dag och tända ljus för dom och skriva i boken till dom.Dessa frågor är så svåra att förklara ibland och man själv blir så ledsen över att inte kunna göra mer än att förklara så gott man kan..

Ovido - Quiz & Flashcards