Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Belinda Larsson - 1 juli 2012 21:02

Oj länge sedan man skrev några rader här nu, så kanske dags för en liten uppdatering.

Ja hur har det då gått i vår sjukstuga här hemma??


I onsdags blev det ett besök på vc för Milian då hans feber inte ville ge med sig, då hade stackaren åt på en kraftig dubbelsidig öroninflammation, skulle äta antibiotika i 5 dagar 3 gånger om dagen, redan på kvällen märktes stor skillnad och han sov äntligen ännu bättre och vi kunde flytta in i sovrummet igen efter 4 dagari vardagsrummet :p

Dagen efter var han som han brukar bara lite astma kvar, feber och allt var som bort blåst..


Under fredagen blev det en runda till hembygsparken i Ängelholm och barnen var på topp, hade en super mysig dag med min mamma och barn där..

När vi kom hem fick barnen åka in i duschen fortfarande glada och nöjda efter dagen, sedan satt dom sig för att kolla film men då började Mios krupp och på mindre än envart blev han super dålig, fick spray och satt i soffan med fönstret helt öppet inget hjälpte, gav honom en akutdos av sin fluitid och inget hände dom första timmarna men sen äntligen blev det lugnare pch dagen efter var kruppen borta och bara astman kvar..


Lördagen kom min mamma hit en runda, passade bra då jag tvättade för fullt i tvättstugan så där åkte hon med ner och hjälpte mig att vika kläder, något jag har svårt för är om någon annan viker min tvätt då jag vill ha det på mitt sätt men jag klarade av att låta mamma vika på sitt sätt och även lägga in det på plats utan att vika om det.. brukar alltid annars vika om, men alla sätt är ju bra även om det inte är på samma sätt som man själv gör det och hjälpen uppskattade jag jääte mycket.

Är skönt med en hjälpande hand ibland speciellt när veckan varit som den varit :/


Idag har därimot varit en bra dag för oss alla, barnens hosta är mycket bättre, och mannen har börjat sin 4 veckors semester, har även fått städat, dammat, bäddat rent och handlat hem en massa och en liten sväng på lekplatsen så vi är nöjda med dagen..


Ha en trevlig kväll alla så kommer lite bilder nu =)


Finaste Milian på språng :)

 

Finaste Milton bus :)

 

Finaste Mio har fått kläm på det nu :)

 

Mio och Milton i Ängelholm och klappar en av hästarna :)

   

En busig Milian som numera är som en durasellkanin :P

Ovido - Quiz & Flashcards