Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Då kör vi körtelfeber...

Av Belinda Larsson - 5 maj 2014 08:23

Igår blev Milton sämre här hemma, febern steg och han fick flera vita prickar i halsen och gommen så jag ringde och fick en tid på nya jouren.
Där fick vi en läkare som knappt kunde svenska, jag förstod inte honon och han förstod inte mig, det tog en ny sänka på honom som hade stigit till 90 nu och läkaren skrev då ut ny antibiotika som var starkare mot hans "halsfluss" och skickade iväg oss.

Milton var så väldigt blek och varm och orkade inte mycket.
Jag kände mig inte alls nöjd efter besöket och beslutade mig för att gå upp på barnakuten istället då det verkligen inte stämmer när Milton är så påverkad.
Fick gå genom vanliga akuten som först inte ville släppa in mig då vi redan träffat en doktor men ringde sedan upp och vi fick komma upp för en bedömning av en ssk till att börja med som tyckte vi skulle träffa doktorn där.

När vi träffat läkaren blev det att få lämna massa ny prover, hon misstänkte körtelfeber.
samtidigt höjdes tempen på honom och dom fick inte ner den till en början och han fick lätt feberkramp, men sedan gick den ner lite.
När svaren var klara fick vi träffat läkaren igen som sa det det var positivt på körtelfeber och vi fick åka hem, men skulle han bli mer svullen i halsen och inte få i sig dricka eller mat måste vi komma igen.
Den tredje och fjärde dagen är den värsta och idag är vi inne på dag fyra sedan ska det sakta bli bättre men att återhämtnings processen är lång och han kan vara väldigt trött i perioder i flera veckor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Belinda Larsson - 3 september 2014 22:39

Är väl inte sådär aktiv här på bloggen märker jag. Men dagarna går väldigt snabbt och jag passar mest på att mysa med familjen och ladda batterierna när prinsarna är på skolan och förskolan:) Har även fått städat idag och svärmor kom förbi med supe...

Av Belinda Larsson - 25 augusti 2014 10:23

Haft en lugn helg och mest myst och tagit det lugnt. Fredagen hade vi myskväll med massa gottit och kollade film och bara var:) Mamma kom förbi en runda på lördagen och sedan kom även Svärmor, Sara och Tristan och hälsade på. Alla hade med sig...

Av Belinda Larsson - 20 augusti 2014 11:55


Igår var det ju dags för den efterlängtade fotbolls träning för Mio och Milton, dom var så lyckliga och sprang nästan hela vägen ditt. Det gick verkligen över förväntan, och som var med på allt. Själva uppvärmning var väl lite jobbig för dom att hä...

Av Belinda Larsson - 17 augusti 2014 13:33

Nu har det varit dåligt med uppdatering på bloggen men får se om man kommer igång igen. Har ju varit sommarlov med massa härliga varma dagar så blivit enkel bad och massa lek utomhus:) Killarna har fått massa nya kompisar som dom varit ute och ...

Av Belinda Larsson - 5 juli 2014 20:57

Dags för en liten uppdatering idag tycker jag, var allt för länge sedan nu:) Har haft härliga dagar nere på festivalen, först i onsdags med massa karusellåk och vann flera små fotbollar till prinsarna:) I fredags var vi där igen och då blev det...

Ovido - Quiz & Flashcards