Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Belinda Larsson - 6 maj 2013 19:43

Idag blev det att cykla bort till Mios förskola då dom skulle spela tennis, Mio var så taggad och verkligen älskar det, stod och kolla på honom och hans fru Felicia verkligen super duktiga:)
Milton och Milian lekte i sandlådan, efter cyklade vi hem igen och duka fram lite frukost/lunch tills Johan kom och efter det böev det en cykelrunda.

Vi cyklade alla till apoteket för att hämta medicin, när vi ska gå in är det någon som bundit sin hund precis innanför vid bänken i längre koppel.
Mio och Milton stannar upp och säger att så får man väl imte göra och Milton påpekar att han inte vill få allergi, sedan står dom och har koll ut hela tiden och jag säger lite högt att det är ju dumt att binda en hund precis där vilket man ej får.
En äldre svarar sedan att barnen inte behöver skrämma hennes hund och jag svarar att hunden inte ens får vara där, att mitt ena barn är super allergisk.
Får till svar att så allergisk kan ju ingen vara, fråga om hon kände oss och Milton att det kan sluta på barnakuten vid en kraftig reaktion och hon frynte lite på näsan medans en slm jobbade där inne förklarar att det visst var så!!!
Men vem är hon att döma hans allergi? Eller alla j*vla lösa hundar som ibland springer fram och när man ber dom ta sin hund få till svar "den är inte farligt" alla som ber mina barn klappa deras hundar utan att fråga mig, tar alla det för givet att det funkar att göra så???!!!
Nää jag blir så evigt trött på den respektlösheten, haha förlåt var tvungen...

På hemvägen blev det ett stop på en lekplats och sedan kiosken för lite glass i härliga solen innan det var dags att cykla hem för att laga middag.
Blev en liten tur efter middagen med då vi behövde mjölk och bröd haha tycker vi bara cyklar hela tiden nu men härligt är det:)

Nu ligger iaf prinsarna i säng och somnar väl snart:)

Trevlig kväll!!!...

Ovido - Quiz & Flashcards