Alla inlägg under maj 2013

Av Belinda Larsson - 7 maj 2013 20:00

Börja morgon med mys och såklart barn på sjukhus som vi alla följer som börjar kvart över sju på morgonen.
Speciellt Mio sitter klistrad och tycker det är super intressant:)
Sedan är det frukost och fixa sig innan vår cykeltur till dagis.

När dom var lämnade cyklade jag och Milian hem och myste, fick startat en maskin tvätt och städat min garderob.

Sedan hjälpte han mig i köket med disken och fixa lunchen och förbereda biffarna till middagen, tyckte det var super kul men rulla biffar gjorde han icke för det var för kladdigt haha:)

Sedan vaf det middags vila och jag och Johan fick njuta av lugnet lite innan Mio och Milton skulle hämtas som båda haft en toppen dag på förskolan:)

Blev en sväng bort till glasskiosken innan vi lekte lite på en lekplats vid oss, sedan hem och åt middag, klippte prinsarna och duscha dom.
Var lagom färdiga tills svärmor kom förbi en runda.

Nu ligger dom i säng men Milton har börjat hosta på endel:/

Av Belinda Larsson - 6 maj 2013 19:43

Idag blev det att cykla bort till Mios förskola då dom skulle spela tennis, Mio var så taggad och verkligen älskar det, stod och kolla på honom och hans fru Felicia verkligen super duktiga:)
Milton och Milian lekte i sandlådan, efter cyklade vi hem igen och duka fram lite frukost/lunch tills Johan kom och efter det böev det en cykelrunda.

Vi cyklade alla till apoteket för att hämta medicin, när vi ska gå in är det någon som bundit sin hund precis innanför vid bänken i längre koppel.
Mio och Milton stannar upp och säger att så får man väl imte göra och Milton påpekar att han inte vill få allergi, sedan står dom och har koll ut hela tiden och jag säger lite högt att det är ju dumt att binda en hund precis där vilket man ej får.
En äldre svarar sedan att barnen inte behöver skrämma hennes hund och jag svarar att hunden inte ens får vara där, att mitt ena barn är super allergisk.
Får till svar att så allergisk kan ju ingen vara, fråga om hon kände oss och Milton att det kan sluta på barnakuten vid en kraftig reaktion och hon frynte lite på näsan medans en slm jobbade där inne förklarar att det visst var så!!!
Men vem är hon att döma hans allergi? Eller alla j*vla lösa hundar som ibland springer fram och när man ber dom ta sin hund få till svar "den är inte farligt" alla som ber mina barn klappa deras hundar utan att fråga mig, tar alla det för givet att det funkar att göra så???!!!
Nää jag blir så evigt trött på den respektlösheten, haha förlåt var tvungen...

På hemvägen blev det ett stop på en lekplats och sedan kiosken för lite glass i härliga solen innan det var dags att cykla hem för att laga middag.
Blev en liten tur efter middagen med då vi behövde mjölk och bröd haha tycker vi bara cyklar hela tiden nu men härligt är det:)

Nu ligger iaf prinsarna i säng och somnar väl snart:)

Av Belinda Larsson - 5 maj 2013 19:50

Idag blev det en cykeltur igen, denna gången ner till piratlekan nere på gröningen.
Måste bara säga Mio är otroligt duktig i trafiken och cyklar på bra:)
Blev massa bus där i det fina vädret innan vi cykla hem igen.

När vi kom hem började Johan så smått på middagen och jag rotade fram barnens sommar kläder och skor, så nu är sommarkläderna iaf på plats:)

Johan hade lagat pommes med fläskfile ocj Tsatsiki till det med öite stekta grönsaker och vet ni vad Milton åt minsann det och en bra portion, han fick en grillspet och tyckte det var super skoj att sticka ner den i maten när det fastnade:)

Blev ävem ikväll en cykeltur till affären och Mio och Milton hängde glatt med:)

Av Belinda Larsson - 4 maj 2013 20:10

Började morgonen med en god kopp kaffe och mys med mina prinsar sedan blev det stor städning.Fick dammat och damsugat och tvättat golv i alla rum, barnens lekrum var dock en utmaning för sig hehe men det blev gjort:)Han även med att sortera i Mios garderob och även kört en maskin tvätt:)När Johan kom från jobb blev det kaffe sedan cyklade jag och Milian bort till maxi och handla lite till middagen. Fick recept av mormor på super god kasslergratäng med ris och lite grönsaker till, även Milton åt fast med makaroner till. Han har faktiskt blivit väldigt duktig på att prova visst det mesta spottas ut men han provar och vi är glada dör det:)När vi ätit kom svärmor förbi en runda med lite lördags godis till barnen, jag hade lovat Mio och Milton en cykel runda och så var bara att ge sig ut blev en tur till affären och en lång omväg ditt och em ämnu längre omväg hem haha:)Nu ligger dom alla i säng och Milton han bara lägga huvudet på kudden så somna han:)Trevligt kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 3 maj 2013 19:47

Idag tog vi det rätt lugnt under förmiddagen och förberede lite för vår lilla cykel utflykt till en lekplats lite längre bort:)
Plättar stektes, mackor bredes, frukt delades och kaffe och dricka fixades allt skulle med och dom var så uppspelta.
När Johan kom hem tog vi det lugnt en stund innan vi cyklade iväg med väldigt glada barn, direkt när vi kom ditt skulle vi såklart fika sedan blev det massa bus och lek i det fina vädret, helt underbart har vi haft:)

När vi kom hem blev det duschen för prinsarna och jag började på middagen sedan lite fredagsmys innan det var dags för tre trötta killar att hoppa i säng:)

Av Belinda Larsson - 2 maj 2013 19:51

Idag blev att cykla till förskolan, både Mio och Milton var så duktiga och glada:)
När dom var lämnade cyklade jag och Milian bort till hemköp och handla goda bullar vi tog med oss till Sara, Jocke och lille Tristan där bi åt god frukost och myste, Milian var så glad och busa massa med deras hund Harry och pratade med katten haha.
Första gången han var där med pågrund av alla allergier här hemma men var ville prova med honom och det funkade iaf idag:)
Var skoj att se honom fara runt och vara så glad:)
Runt elva cyklade vi hem igen och Milian somnade direkt när vi kom hem, sedan kom Johan och vi myste i lugn och ro med en kopp kaffe:)

När Milian vaknat och vi fått i oss något att äta cyklade vi bort och hämtade Mio och Milton sedan inom apotek och hemköp för att handla bullar och chokladbollar innan vi cykla till en lekplats och fikade med bulle med bulle som verkligen var en hit för prinsarna:)

Av Belinda Larsson - 1 maj 2013 20:42

Idag började Johan inte jobba förens klockan tolv så vi hade förmiddagen ihop, men tråkigt han jobba ända tills sju är van vid att ha honom hemma från middag och framåt nu ju, men var bara idag så:)

Vi tog en liten cykel runda i förmiddags eller Johan och Milton stanna vid brandbilen då Milton inte orka cykla mer så blev att jag, Mio och Milian cykla en runda och handlade sedan till middagen.
När Johan stuckit åkte vi till Biltema, Mio ville handla ett handtag man vrider på så det låter som en motorcykel och kolla om där fanns något annat till hans cykel.
Blev backspegeln, nya handtag, flaskhållare och flaska, sitt motorcykel handtag och även en ny hjälm, allt för sina egna pengarna och han var så stolt:)
När vi kom hem fixade vi med hans cykel och höjde även sadeln, och det första han gör när Johan kommer från jobb är att ta på sin nya hjälm och berätta om cykel, kan säga att han sken upp som en sol när han även fick gå ner i källaren och visa upp den och köra en runda hehe:)

Nu ligger prinsarna i säng:)