Alla inlägg under juni 2013

Av Belinda Larsson - 14 juni 2013 20:02

Morgonen bjöd på astma besvär från Mio, han som varit fri från sina mediciner i nästan tre veckor så var det dags igen.
Känns så himla tråkigt då vi varit så glada och hade hoppats det skulle funka nu...
Var iaf mildare än innan och inte behövt spraya lika tätt som innan, men nu får vi sätta in hans kortison spray igen, kanske bara några dagar eller så blir det på längre sikt det får allt utvisa.

Blev iaf en cykeltur till Johans jobb eftersom han glömde ta hem äpple och päron som barnen beställt, killarna var så glada över att vi skulle ditt och skulle prova pappas truck mm:)
Efter blev det ett fika stopp på en ica affär innan vi cyklade hem.
Mio kämpa på bra men blev såklart rätt trött på hemvägen då det var mycket motvind och sidvind, men så stolt när han kom hem och hade cyklat så långt, var lite mer än 1mil fram och tillbaka:)

Hemma fixade vi lite middag och kollade film bara och nu ligger prinsarna i sängen, blir väl att jag och Johan sitter och myser lite på balkongen i kväll i detta fina kvällsväder med något gott att dricka:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 13 juni 2013 19:47

Steg upp halv sju idag, barnen var pigga pch Mio feberfri:)
Milton är fortfarande väldigt slemmig i sin hals och blir inte kvitt det, lite beror på pollen och astman gör det inte lättare och han får mer problem med sin andning
Så varje morgon och kväll kör vi på att inhalera koksalt, då lossnar slemmet och han kan hosta bort det vilket även underlättar astman, men är rätt drygt då man får sitta ca en kvart med denna maskin, men såklart värt det när vi vet det funkar för honon även hans astmasköterska tyckte vi skulle köra på så ett tag till och lägga till spray mitt på dagen med, är som sagt väldigt mycket pollen ute nu, men än så länge är det bara jag och Milton som märker av det mest.

Blev en sväng till väla idag också och fixa present till Tristan på hans namngivningsdag på lördag:)
Blev även att vi åt middag där ute då vi alla var hungriga när vi kom fram.

Annars har vi bara varit hemma, jag har fått tvättat och bäddat rent till killarna så imorgon tänkte jag fixa i vår säng:)

Jo Mio tappade sin tredje tand idag när vi satt på bussen på väg hem, var lite lös innan idag men trodde inte det skulle gå så snabbt, stora killen nu:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 12 juni 2013 22:38

Ja jag verkligen hatar dessa namnen på cola flaskorna, snälla vad är det för påhitt...
Skulle köpa mig en cola o stan men fanns bara två namn, båda killnamn och såklart två ex namn
Kändes så fel så fick ta en ramlösa ist...
Nä kom att tänka på det nu igen och blev återigen irriterad över min cola jag missade på min även barnfria tid:p

Men visst Johan finns med och även mitt andra namn men nää tummen ner för detta påhitt!!!...

Av Belinda Larsson - 12 juni 2013 19:33

Idag vaknade Milian runt halv sju medans Mio och Milton sov tills lite efter halv åtta.
En lugn morgon för mig och Milian men han längtade mest efter att dom skulle vakna hehe:)

Mio vaknade med feber och legat på 38 eller över hela dagen, med alvedon.
Men vi förväntade oss inget annat då alla tre alltid blivit dåliga av vaccinationerna, ont i armen har han också mycket än och det kliar:(
Milian bjöd även på ett astmaanfall och fick det väldigt tufft, ett tag sedan nu det blev så pass men efter sin spray återhämtade han sig snabbt och har kört på som vanligt:)

Jag var iväg ett ärende också idag och passade även på att fixa en av Johans födelsedags presenter :)

När jag kom hem blev det mys med Mio som hade väldigt ont och sedan middag för mig och Mio då han inte ville äta med dom andra utam vänta på mig.
Johan och Milton cyklade ut en runda så Milton fick kommit ut lite iaf:)

Nu är det kväll här hemma och prinsarna somnar väl snart.

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 11 juni 2013 19:44

Idag efter frukost och en dusch gjorde vi oss i ordning och åkte ner i stan för att bara kolla runt och mysa:)
Var även tvungen att kolla efter skärmskydd till surfplatan.

Gick runt och barnen kolla i affärer och verkade tycka det var super mysigt med.
Vi avslutade med att äta på Max där prinsarna verkligen var super duktiga, satt så fint och åt jätte bra.

Tog sedan bussenn bort til bvc och då började Mio bli väldigt nervös och rädd, men vi pratade om det och jag förklarade att han hade sitt emla plåster för det inte ska göra ont.
När vi kom ditt möte vi upp Johan som följde med Mio in, även Milton följde med in för att stötta sin storebror vilket Mio ville då Milton själv tagit så många blodprov.
Hörde ut ur väntrummet som han skrek min lille fina Mio, dom fick hålla fast honom:(
När det var över kom jag och Milian in då Mio skulle vägas, 114 cm och 21kg så växer gör han och allt var bra:)

Gick förbi Eva-lotta där hon bjöd killarna på klubba, lite tröst efter sprutan är en självklarhet, blev även en isglass när vi kom hem:)

Sedan har vi bara tagit det lugnt och kollat film och myst, Mio har haft rätt ont i armen men fått alvedon.

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 10 juni 2013 20:11

Idag blev det mys tills Johan kom hem från jobb sedan tog jag med mig Mio och Milton till maxi för lite måsten att att handla.

När vi kom hem vi kom hem blev det kaffe sedan gick jag med barnen till lekplatsen med en vän och hennes barn för massa bus:)

När vi kom hem igen var nästan middagen färdig som Johan gjort, en god kyckling gryta:)

Har även fått pratat med barnens astmasköterska ang att Milton ofta blir så påverkad ute, ännu mer slemig, anfådd, nyser och hostar och ibland kli i ögonen.
Han har ju varit väldigt slemig ett tag nu och det vill inte ge med sig, blir även värre ute och han får lättare problem med astman.
Hans läkare tyckte då vi skulle köra med att inhalera koksalt någon gång under dagen för att lätta på slemet och även ge airomir någon gång under dagen för att öppna up lite mer så det är lättare att hosta upp, så ska det nog bli bättre:)
Har själv känt av mycket av pollen idag och fått ta extra medicin pågrund av min andning och kli, usch pollen är inget kul men men...

Nu ligger barnen i säng och somnar väl snart.

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 9 juni 2013 19:45

Idag tog vi hela förmiddagen till att städa, så skönt när det är gjort:)
Fick sovit längre idag med då barnen vaknade först runt kvart i åtta.

Jag tog med mig Milton till maxi då vi behövde inom apoteket där förcatt hämta deras allergi medicin och handla lite, råkade även bli en snabbispå sskopunkten där jag hittade nya tygskor till prinsarna, eller det var rättare sagt Milton som valde alla skor och vem som skulle ha vem.
Rätt valde han med för både Mio och Milian började skrika av lycka i källaren och ville genast ta på dom:)

Fixade sedan lite middag och johan byggde tågbanan med barnen, annars har vi mest bara tagit det lugnt och myst.

Barnen har varit väldigt bråkiga mot varandra och testar oss till 100 nu, hoppas denna period snart lugnar sig annars sitter jag snart helt skallig:p
Fast måste säga dom är otroligt fina när dom sover haha:)

Trevlig kväll!!!...

Vem skor är vems tro?:)

Av Belinda Larsson - 8 juni 2013 19:22

Blev en lugn förmiddag sedan åkte vi ner i stan och möte upp mamma och Jessica och barnen fick leka massa på lekplatsen.
Efter några timmar där gick vi en snabbis i stan med och kollade lite:)

Jag och barnen åkte sedan till pizzerian vid mormor och morfar och möte upp dom och Johan där för att äta lite gott, jätte god mat och vi alla blev mätta:)
Milton satte dock i halsen där och när han redan är så slemmig som han är och astman inte är helt ok än så var det inte så lätt.
Han hostade och hade sig och kräktes upp massa slem i en servett så fick springa in med honom på toa medans Johan hämtade hans astma spray, han som jobbade där var så snäll och kom springandes med vatten till oss, men det blev bra tillslut och Milton fick iaf bort lite slem.

Barnens farmor var snäll och hämtade oss och körde oss hem, men då fick Milton allergi istället och ögat kliade och svullnade, min stackars lille kille:/
Är ju väldigt mycket pollen ute och när han inte är helt ok krävs det inte mycket...

Imorgon hoppas vi på en bättre dag och bara tar det lugnt och myser massa hela familjen ???

Trevlig kväll!!!...

Ovido - Quiz & Flashcards