Alla inlägg under juni 2013

Av Belinda Larsson - 7 juni 2013 19:40

Under förmiddagen tog vi det mest lugnt, cyklade till affären och handla och myste med glass innan vi cyklade hem igen.

När Johan kom från jobb blev det middag sedan cyklade vi ner till stranden.
Men innan stranden fick vi svänga inom hm för varsin tröja då det blev rätt blåsigt och kallt i luften.
Killarna bara sprang runt i sanden, skrattade och busade, doppade även fötterna i havet och det var faktiskt skönt och inte alls så kallt som jag trodde.
Hade det varit varmare i luften hade jag nog minsann vågat doppa mig:)

Efter massa lek på stranden blev det att köpa varsin korv med bröd sedan fick barnen leka en stund på piratlekan innan vi cyklade hem igen:)

Nu ligger tre väldigt trötta prinsar i säng och slocknar väl när som:)

Märks dock det är mycket pollen ute speciellt på mig och Milton:/

Av Belinda Larsson - 6 juni 2013 19:50

Natten har varit mycket bättre och man har lyckats få sig några timmar mellan inhalationerna, men klockan sex slog dom upp sina bruna pigga och glada.
Gick upp och myste sedan börja vi tvätta, var ledigt i tvättstugan så passa på att tvätta allt:)

Johan handla bullar på macken och sedan cyklade vi till biltema för ny cykelpump mm:)
Mio cyklade på bra hela vägen ditt och hem utan något gnäll eller någon paus, han ville till och med cykla mer haha:)

Johan stack till jobbet när vi kom hem, jobbade tre till sex idag:)

Barnens farmor kom förbi en runda på kaffe och när hon gick så gick vi ut igen så dom fick cykla och leka:)

Nu ligger prinsarna och sover:)

Av Belinda Larsson - 5 juni 2013 19:49

Denna natten har väl heller inte varit den bästa, Milton sover ju absolut inte bra så täppt och astman på det gör inte saken bättre.

Imorse var jag först osäker på om han skulle fixa förskolan men efter att ha inhalera i sin pariboy blev det bättre och vi kunde vara med en runda, blev glass i skogen och lite lek ett tag innan Miltons ork tog slut och han ville hem.
Han fick en fin liten groda av fröknarna som han blev så glad för och bara kramade:)

Var tvungna att åka till lasarettet först för att hämta mer koksalt och sprutor på barnmottagningen, nu har vi minsann gått om det och det är skönt när det är som det är.

Jag cyklade och hämtade Mio lite innan ett eftersom vi skulle möta svärmor och Sara, Jocke och Tristan i stan och fika lite och fira svärmor som fyller år:)

När vi kom hem blev det att bara ta det lugnt, Milton är sämre igen med hosta och ansträngd och rosslig andningen...

[Bild]

Av Belinda Larsson - 4 juni 2013 19:54

Idag är jag trött
Milton har varit väldigt dålig inatt och någon direkt sömn har det inte blivit, varitvså täppt i näsan och segt slem.
Vaknade tidig morgon med hemsk krupp och stora indragningar på magen, fick springa upp och börja inhalera honom med koksalt och hoppas på att det hjälpte då han inte fick någon luft, efter en stund med pariboyen börja det äntligen lätta lite och vi kunde göra oss färdiga och lämna Mio på förskolan :)

När vi kom hem tog vi det mest lugnt och myste ett tag i väntan på Johan.

Slulle ner i stan för några ärenden, blev även en ny cykel till Mio då den andra var för liten.
Var en väldigt glad kille när han såg den och cyklade runt huset flera varv, han följde även med Johan till affären en runda då Milton blev väldigt dålig igen och behövde pariboyen så fick gå in eftersom den kopplas till väggen.

Efter middagen cyklade jag och Mio till maxi för att handla lite, fick tränat på det med att växla med:)
Nu har han förstått och är så stolt så det finns inte:)

Nu ligger prinsarna i säng, Milian vhade lite feber nu på kvällen med och Milton har fått inhalera tätt under hela dagen både med vanliga medicinerna och koksalt, hoppas det vänder snart.
Imorgon är sista dagen på förskolan och Miltons grupp skulle gå iväg och äta glass eller något på morgonen, men är han dålig i andningen än så följer jag med så han kommer iväg på det bara:)

Av Belinda Larsson - 3 juni 2013 19:47

Idag var det dags för utflykt på Miltons avdelning och han var så stolt när han gick mot förskolan med sin nya ryggsäck med matsäck i:)

Hade möte med Mios fröken och allt går så bra för honom, härligt att se honom trivas så bra som han gör:)

Efter gick jag och Milian inom affären och handla bullar sedan åt vi god frukost när Johan kom och bara myste:)

Milian blev dålig på förskolan, blå pm läpparna och andfådd så var till att inhalera honom, fick även inhalera en runda när han och Johan skulle hämta Mio:/

Hade tid hos Miltons tandläkare idag och det gick toppen, han gapade så fint och besöket var över på typ fem minuter.

Blev att gå och köpa glass i kiosken och prinsarna cyklade ditt sedan lite lek på lekplatsen innan vi gick in och gjorde middag.

Nu har vi en väldigt täppt Milton här hemma, men hoppas det släpper och är bättre imorgon så han kan få gå till förskolan dessa två dagar...

Av Belinda Larsson - 2 juni 2013 19:31

Tog det lugnt under förmiddagen och åt god frukost som Mio beställt, kokt ägg och massa gotte pålägg.
Även Milton åt ägg idag, bara äggvitan men skönt ändå att han utökar sin mat, varje ny sak är underbart:)

När Milian vilat cyklade vi bort till tropikariet, barnen bara älskar det, haha var en liten apa där som tog en flickas napp och sprang iväg med den i munnen, så dom som jobbade där fick försöka locka den med vindruvor för att kunna ta nappen och efter mycket om och men fick dom tag i den, en apa hoppa även upp på min axel när den skulle över:)

Barnen klappade sjöstjärnor, fiskar mm också där medans en annan fega ur:p.

När vi varit där blev det mac Donalds och glass till efterrätt, så helnöjda barn var det:)

Svärmor kom förbi en runda efter fem och drack kaffe sedan åkte jag med henne till affären för att få handlat färdigt till Miltons matsäck imorgon när han ska på utflykt med förskolan:)

Av Belinda Larsson - 1 juni 2013 19:54

Idag städades det hela förmiddagen så nu är det rent här hemma igen:)

Fick dock en chock imorse när jag kom ut på balkongen och såg att någon idiot hade haft roligt och kastat kycklingbitar och någon sås på både vägar och stol, så jävla dålig stil rent ut sagt, hur kan man bara få för sig att göra så.
Någon hade även tappat en blå sko här utanför, en tjej sko, hoppas verkligen hon satt sin höger fot i en väldigt stor hundskit... ja allvarligt jag menar det, för när vi får städa deras skit ska dom ha skit tillbaka!!!

När vi städat klart fixa vi middag sedan gjorde oss iordning och åkte till en ny lekplats på planteringen där vi mötte upp Malin, hennes dotter och hennes systerbarn för massa lek:)
Var verkligen en super fin och rolig lekplats och barnen höll igång hela tiden, så blir ditt flera gånger:)

Var tvungna att handla i affären innan vi skulle hem, ville ha något till ikväll och Mio hade beställt ägg frukost imorgon, när vi höll på att handla dök Johan upp där, då jag sa att vi inte kunde handla om det regna och att han isf fick gå, men eftersom det var uppehåll passa vi på.
Tur vi möttes där och inte hemma för då hade vi haft dubbelt av allt haha:)

Nu ligger prinsarna i säng och Milton var så trött så han började gråta lille gossen ?