Alla inlägg under juli 2013

Av Belinda Larsson - 25 juli 2013 19:41

Idag har vi haft en sådan riktigt sege dag, Johan stack iväg snabbt på morgonen för att köpa en nytt större skoställ på lidel dom sålde ut, blev verkligen kanon och alla våra skor får nu äntligen plats:)

Sedan blev det frukost och ännu mera soffhäng haha.
Alla har varit väldigt trötta idag och killarna har varit extremt gnälliga och inte alls i någon direkt form men men sådana dagar behövs väl med:/

Fick ett litet ryck nu mot kvällen och möblera om i killarnas sovrum, blev verkligen super nöjd och dom med.
Fick sorterat massa i Mios skrivbordslådor och skåp på massa med, så nu är där ordning och reda:) Nu på kvällen låg alla tre i Miltons säng och kollade film och myste:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 24 juli 2013 21:04

Idag blev det stranden igen och jag och Mio badade massor, simmade mellan bryggerna (var en brygga med tre trappor i mitten och längre bak på båda sidorna var där två små)
Mio tyckte det var jätte roligt, var ju ändå en bitt att simma för honom och flera runder var det med (simmade med sina armpuffar), han har blivit super duktig på att ta sig fram i vattnet och har fått kläm på simteckniken nu:)

Gick även och letade efter glas som blivit slippat av sanden och vattnet, jag och Johan tyckte nog det var roligast då det väcker minnen från ens egen barndom haha:)

När vi kom hem åkte killarna rätt in i duschen och jag fixade middagen:)

Han inte mer än äta så ringde Nina, dom skulle komma förbi och låna vår sulky nu när dom ska resa så var snabbt in i duschen.

Möte dom på baksidan så barnen fick leka lite och vi gotta oss i det fina och snacka, ibland förstår jag inte för vi är nog aldrig tysta haha, alltid finns det något att prata om och skratta åt, härligt när vi alla fyra går ihop så bra som vi gör och att det är så avslappnat, ett plus är ju att även barnen verkligen gillar varandra och leker så fint:)
Dock fick alla tre åka in i duschen igen då dom var smutsiga från topp till tå, Milton var värst fyy som han såg ut, ja ni ser själv på bilden där nere:p

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 23 juli 2013 20:20

Idag blev det stranden under förmiddagen med Nina och barnen, super mysigt och väldigt länge sedan vi sågs:)

Vid fyra tiden kom Sara, Jocke och Tristan hit och passade killarna så att kag och Johan kunde gå ut och äta och fira vår bröllopsdag lite:)
Blev kina mat och efterrätt, men åt alldeles för mycket så kan knappt röra mig nu, usch fyy för att vara så mätt:/

Mitt väldigt korta inlägg beror faktiskt på att jag är så mätt.

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 22 juli 2013 19:53

Under förmiddagen stack Johan och Mio och lämnade in Mios cykel på lagning så vi får rätt på punkan nu, jag tog med mig dom andra två till maxi för lite handling.
Killarna köpte solglasögon för sina pengar, blev även en ny mobil till Mio då hans bara stängs av hela tiden nu, men kanske inte så konstigt då den har ett par år på nacken så vi passade på när dom sålde ut på maxi blev en Samsung och han blev överlycklig:)

När vi kom hem blev det att äta lite plättar sedan gick vi bort till maxi badet en runda och avsluta med varsin glass på vägen hem:)

Killarna älskar sina solglasögon och har dom hela tiden haha:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 21 juli 2013 19:20

Kom ej med så här kommer den:)

Av Belinda Larsson - 21 juli 2013 19:17

Idag har de tvättats för fullt men sköntnu när det är gjort, ska snart bädda rent i våra sängar med:)

Han iaf med en runda på maxi badet mellan tvättarna och det uppskattades av kilarna, dom är minsann riktiga vattenmonster och nu bottnar Milian med i mellan bassängen så där gick och flöt han och Milton runt medans Johan och Mio var i den stora bassängen:)

Efter blev det hem och plocka upp tvätten som var torr sedan blev det duschen för killarna medans jag fixade middagen.

Min ena granne ringde precis på dörren här, hade visst glömt alla handdukar på bordet i torkrummet, var jätte snällt hon kom upp med dom iaf:)

Nä dags att bädda rent medans Johan nattar killarna.

Trevlig kväll!!!...

[Bild]

Av Belinda Larsson - 20 juli 2013 20:19

Idag tittade solen fram och självklart blev det stranden.
Möte upp Sara och Tristan sedan gick vi ner tillsammans och mötte min mamma som väntade:)
Efter ett tag kom även svärmor ner och myste med oss, hade god fika med och kaffe:)

Mio träffade tre kompisar från förskolan han lekte med där nere och Milton och Milian var med, skoj att se att dom verkligen saknat varandra och var glada över att ses, blev att Mios kompis O och föräldrar la sig borta vid oss för att vi skulle kunna ha bättre koll och prata lite när dom lekte, verkligen jätte trevliga:)

Så ja vi har haft en verkligen super härlig dag på stranden och så mysigt när våra familjer kan vara tillsammans såhär, märks att killarna trivs när dom får vara både med sin mormor och farmor tillsammans:)

När vi kom hem blev det duschen, Johan, Milton och Milian hade redan varit inne när jag och Mio kom hem.
Jag var tvungen att ha tag på en ny stav till min navel då jag tappade min någon stans på stranden:/
Vi han även med att gotta oss med varim glass med min mamma;)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 19 juli 2013 20:20

Blev lite ändrade planer idag, men sånt som händer:)

Så fick bli en tur till toys a rus så Milton fick välja en leksak nu när han varit napp fri så länge, blev em stor spårvagn som han fastnade för direkt:)

Efter blev det in på Ikea för att kolla på lite sänggavlar till oss, får se vad det blir för ny behöver vi då vår börjat gå sönder lite mer tyvärr då jag verkligen gillar den vi har nu och den inte finns kvar!

Efter blev det middag där med och killarna åt bra, glassen som efterrätt lockat väldigt till att äta hehe:)

När vi kom hem blev det kaffe sedan gick vi och små plockade här hemma för att få ordning på röran, man liksom hinner inte riktigt med när vädret är fint och man hellre spenderar tiden ute;)

Trevlig kväll!!!...

Ovido - Quiz & Flashcards