Alla inlägg den 4 december 2012

Av Belinda Larsson - 4 december 2012 19:58

Då var det äntligen kväll och barnen är i säng.

Idag blev det ett besök till dietisten med Milton för att kolla hur allt går, fick utskrivet hans viktkurva med och ja den såg kanske inte så bra ut, enligt henne börja det gå utför redan efter sju månader när jag slutade amma honom helt.
Vi ska tillbaka efter jul och då vara där måndag från 9-13 och tisdag 9-14 då både barnsjuksköterska, logoped, psykolog, dietisten och hans läkare ska vara med under olika runder för att kolla vart felet ligger, kommer bli tuffa dagar men förhoppningsvis leda till något bra.
Fick även med mig en ny välling hem som vi ska prova med mera kalorier i och får vi i honom den skriver hon ut recept, han fick prova innan men gillade den inte så får prova blanda 50/50 imorgon.
När vi var inne hos henne passade mamma dom andra två busarna:)

När vi kom hem var Milian gnällig och inget passa, han har varit sån från och till hela dagen och orolig natt så jag satte honom i hans stol, jo men ett, två, tre så åker han i golvet och slår ena sidan av ansiktet kind och läpp och var ganska svullen och ledsen.
Jag får lite halvt panik men ringer 1177 och hon trodde de skulle vara lugnt, skulle hålla koll om han blev mer trött och hade ont någon stans (lätt Me en redan gnällig Milian) men iaf så åt han lite middag sen.
Ringde även deras farmor sim var snäll och kom in efter jobb och lugnade mig lite sedan kände väl hon att jag behövde en paus när Milton bestämde sig för att öppna en av sin nya välling och hälla ut på diskbänken så hon tog Mio och Milton med sig och hämtade Johan på jobb.
Under tiden fick jag kollat av Milian som också ville ut så vi gick och kastade soppor sedan gick vi till baksidan där han sprang runt i snön och kolla på granen och skrattade så det var skönt:)
Och svullnade har lagt sig ni med och han har lite fläskläpp bara.
Men usch det gör så fruktansvärt ont i en när något sånt händer och man känner sig som världens dåligaste mamma, men samtidig det är ju omöjligt att skydda dom från allt tyvärr även om man vill...
Blir att kolla honom lite i natt iaf..

Nu blir det soffan är helt färdig efter denna dagen och att man har en förkylning på det gör inte saken bättre, men Mio är iaf jätte och det är jag glad över.

Och tack igen världens bästa mamma och svärmor vet inte vad jag hade gjort utan er, ni är guld värda <3

Trevlig kväll alla!!!...

Ovido - Quiz & Flashcards