Direktlänk till inlägg 25 december 2012

Mysig jul

Av Belinda Larsson - 25 december 2012 19:54

Nu är jag tillbaka igen, tog en blogg paus under dessa juldaga:)
Har haft mysiga dagar med familj och släkt.

Lilljul firades hos Susanne(en släkting till Johan) med god mat och busiga killar som tycker det är så roligt att komma bort, blev även lite julklappar till barnen.
När vi kom hem tände vi ljus och myste till julkalendern som vi fick spela in, efter det slocknade dom direkt och vi inte långt efter.

Julafton morgon började redan klockan sex då vi alla blev väckta av plogbilen som körde på här ute och stänkte salt på fönstret och blinkande så man trodde de var disco.
Barnen ville direkt upp och kolla om tomten varit här och såklart hade han kommit till oss alla:)
Sedan blev det att få ihop barnens nya grejor och leka lite med dom innan man skulle ryma upp, diska och förbereda lite för julmaten.
Min mamma kom tidigare och hjälpte till att fixa lite sedan när alla kom hjälptes vi till med all maten, sedan var det bara till att äta, efter maten blev de att ta de lugnt innan allt skulle dukas bort men även de gick snabbt och smidigt då vi alla hjälptes åt, sedan kom tomten som barnen farmor varit och hämtat, oj vilka glada barn när dom såg honom i fönstret.
Barnen fick så mycket fint och även jag och Johan, så vi var mer än nöjda.
Fick även en symaskin av min käre man då jag vill börja sy lite, typ nya gardiner och sånt, ju inre så mycket att välja på, sedan kanske prova på bäddset och lite annat:)

Idag har vi bara varit hemma och mest tagit det lugnt, lekt massa med barnens nya grejor och fått slänkt massa kartonger och papper.
Och julgranen har också åkt ner, förstår inte alltid efter julafton vill jag bara få bort den...
Åt även rester från igår så nu blir det icke mer julmat detta året!!!

Nä om man skulle fortsätta mysa, gosa ner mig i min nya morgonrock som är så varm och go i soffan,( även denna från världens finaste man) och kolla någon film:)

Trevlig kväll alla!!!...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Belinda Larsson - 3 september 2014 22:39

Är väl inte sådär aktiv här på bloggen märker jag. Men dagarna går väldigt snabbt och jag passar mest på att mysa med familjen och ladda batterierna när prinsarna är på skolan och förskolan:) Har även fått städat idag och svärmor kom förbi med supe...

Av Belinda Larsson - 25 augusti 2014 10:23

Haft en lugn helg och mest myst och tagit det lugnt. Fredagen hade vi myskväll med massa gottit och kollade film och bara var:) Mamma kom förbi en runda på lördagen och sedan kom även Svärmor, Sara och Tristan och hälsade på. Alla hade med sig...

Av Belinda Larsson - 20 augusti 2014 11:55


Igår var det ju dags för den efterlängtade fotbolls träning för Mio och Milton, dom var så lyckliga och sprang nästan hela vägen ditt. Det gick verkligen över förväntan, och som var med på allt. Själva uppvärmning var väl lite jobbig för dom att hä...

Av Belinda Larsson - 17 augusti 2014 13:33

Nu har det varit dåligt med uppdatering på bloggen men får se om man kommer igång igen. Har ju varit sommarlov med massa härliga varma dagar så blivit enkel bad och massa lek utomhus:) Killarna har fått massa nya kompisar som dom varit ute och ...

Av Belinda Larsson - 5 juli 2014 20:57

Dags för en liten uppdatering idag tycker jag, var allt för länge sedan nu:) Har haft härliga dagar nere på festivalen, först i onsdags med massa karusellåk och vann flera små fotbollar till prinsarna:) I fredags var vi där igen och då blev det...

Ovido - Quiz & Flashcards