Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Går inte en dag utan hyss...

Av Belinda Larsson - 30 december 2012 20:05

Som vanligt går det inte ens en dag utan att lille herr Milton hittar på något men idag är man väldigt mätt på det, började på förmiddagen när han varit på toa och kissat och Johan ber honom ta på sig sina kalsonger, Milton svarar "dom är borta jag spolade ner dom i toaletten" Johan säger igen till honom att ta på dom och får återigen samma svar "jag spola ner dom i toaletten" Johan lyfter på locket men där var inga och vi letade överallt men hittade inga så fråga honom igen och får till svar "jag spola ner dom i toaletten sa jag ju" jaha fick förklara att så gör man inte att toaletten kan gå sönder mm och frågar även varför han gjorde så och får som alltid till svar "det ville jag"
Ja iaf på eftermiddagen var det dags igen denna gången var det han och Milian som hade skoj, dom drog ner toapapper i toaletten och spolade så rullen snurra, han provade även att hoppa i soffan och kissa samtidigt...
Ja man blir ju väldigt trött på dessa små hys så får hoppas det snart lugnar sig.

Annars idag har jag sytt lite på Miltons påslakan och även fått städat och dammat, har lite kvar i vardagsrummet och vårt sovrum men det tar jag imorgon, även fått tvättat och lagt in den torra tvätten men känns som man tvättar varje dag...

Milian har varit rätt gnällig idag med och rätt täppt i näsan, även lite problem med hosta.
Men tycker han hostar på ganska bra vid ansträngning och behöver ibland inhalera speciellt om han är för aktiv men ofta känner han väl själv och lugnar sig.

Mio har suttit och pysslat i rummet idag klippt och tejpat för att göra ett flygplan, att han älskar sitt skrivbord märks klart och tydligt och kan ibland sitta i en timme och bara hitta på massa olika saker, roligt att se:)

Nä nu ska jag njuta av tystnaden med mannen, och kolla lite film innan det är daga för sängen:)

Trevlig kväll!!!...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Belinda Larsson - 3 september 2014 22:39

Är väl inte sådär aktiv här på bloggen märker jag. Men dagarna går väldigt snabbt och jag passar mest på att mysa med familjen och ladda batterierna när prinsarna är på skolan och förskolan:) Har även fått städat idag och svärmor kom förbi med supe...

Av Belinda Larsson - 25 augusti 2014 10:23

Haft en lugn helg och mest myst och tagit det lugnt. Fredagen hade vi myskväll med massa gottit och kollade film och bara var:) Mamma kom förbi en runda på lördagen och sedan kom även Svärmor, Sara och Tristan och hälsade på. Alla hade med sig...

Av Belinda Larsson - 20 augusti 2014 11:55


Igår var det ju dags för den efterlängtade fotbolls träning för Mio och Milton, dom var så lyckliga och sprang nästan hela vägen ditt. Det gick verkligen över förväntan, och som var med på allt. Själva uppvärmning var väl lite jobbig för dom att hä...

Av Belinda Larsson - 17 augusti 2014 13:33

Nu har det varit dåligt med uppdatering på bloggen men får se om man kommer igång igen. Har ju varit sommarlov med massa härliga varma dagar så blivit enkel bad och massa lek utomhus:) Killarna har fått massa nya kompisar som dom varit ute och ...

Av Belinda Larsson - 5 juli 2014 20:57

Dags för en liten uppdatering idag tycker jag, var allt för länge sedan nu:) Har haft härliga dagar nere på festivalen, först i onsdags med massa karusellåk och vann flera små fotbollar till prinsarna:) I fredags var vi där igen och då blev det...

Ovido - Quiz & Flashcards