Alla inlägg under december 2012

Av Belinda Larsson - 20 december 2012 19:42

Idag har varit en super mysig dag med mina tre killar, började med mys i soffan sedan lite frukost innan vi klädde oss och åkte ut till Väla för att fixa sista julklapparna till Johan, barnen fick helt själva välja vad dom ville ge och tillslut hittade dom och var så nöjda.
Blev även en runda på partyland där Milton hittade tallrikar, servetter och ett ljus med en trea på han var så glad när vi skulle betala det och berättade stolt att det minsann var till hans kalas när han fyller tre år:)
Blev att vi hoppade av vid affären för att handla hem lite med, sedan hjälptes vi åt med middagen när vi kom hem.
Efter det blev det lite mys innan barnen skulle klippas och även då stod dom i led och satt så fint, Milian hoppa runt lite på stolen och sjöng såklart:-P

Jo just det Milian har lärt sig en ny sak:-S
Han tar Mios skrivbordsstol och rullar den bort till våningsängen och klättrar upp där och springer så imorgon vänder vi på sängen ett tag framåt...
Blir även storstädning här hemma imorgon inför julen och på lördag ska det rullas köttbullar:)

Trevlig kväll alla!!!...

Av Belinda Larsson - 19 december 2012 19:47

Är ganska trött i huvudet idag då barnen verkligen hållt igång.
Nu ligger dom iaf i säng vilket är skönt...
Gick en runda till affären när Johan kom från jobb, ibland är bara det skönt att få komma ut sj den biten.
Men når jag står i kön till posten(som var väldigt lång) börjar en bakom mig att gnälla på att jag kan ju inte stå där om jag har saker jag ska handla. Svarar då "jo eftersom jag ska hämta paket
emed så kan jag sedan går jag ju till kassan och betalar" nä så kan man inte göra fortsätter hon, kan inte göra båda grejor samtidigt, frågar då om hon tycker jag först ska hämta paketet och sedan gå ut från affären för att sedan gå in och hämta varorna jag ska ha och betala. Då börjar hon prata om mig tiöl dom andra att nä så kan man inte göra och då får jag nog och säger till henne " jag som tyckte det var skönt att få komma hemifrån då jag haft tre bråkiga och trotsiga barn barn hela dagen men så stöttar jag på en kärring som är tio gånger värre" folk i kön börja skratta och fick vända sig om och kärringen höll tyst!!!
Men vad sådana personer kan vara irriterande, som bara måste hitta något att gnälla på...

Jag ska mysa ner mig i soffan med någon god macka och min fina man <3

Av Belinda Larsson - 18 december 2012 19:49

Denna dagen började med soffmys och sedan frukost.
Efter frukosten blev det pepparkaksbak, och riktigt goda blev dom faktiskt denna gången.

Blev även en tur till affären för att få handla lite och panta alla dessa flaskor som bara samlas på, egentlig är det Johans uppgift då jag tycker det är jätte jobbigt, tror alla tittar på mig och tänker " usch hon har inga pengar och tre barn" haha jag vet det låter tramsigt men så känner jag...
Alla har vi något vi inte gillar:-P
Men pantningen gick iaf bra, men fick såklart hålla koll på Milton som skulle ändra om i alla backarna där, så full i bus.
Framme i kassan hittade han något snöre han minsann drog i, och sedan såg han brandsläckaren där men fick stop på honom och dom i både kassan och kön skrattade åt honom och sa "det var en busig kille" medans en annan svättas ihjäl.
Skulle in i tobaken med för att hämta ett packet till Milton när han fyllde år och när han väl hittade så var han tvungen att ändra om där, frågar då om det är stort "ja lite är det" svarar han.
Och kommer ut med det och det är lika stort som en flyttlåda:-S
Jag hade bara lilla vagnen så tur Milian var sugen på att gå så han gick iaf hela vägen hem:)

Johan svängde inom barnakuten och hämta Miltons pulver men får nog ringa dietisten imorgon för det står det är energi pulver och det har han ju minsann redan ska jag ge honom detta med så får jag minsann med blanda mig en dubbel drink på det ju, känns ju verkligen inte som det är energi han behöver:-S
När Johan kom från jobb blev det pepparkaksmys sedan duschen för barnen, när Milian skulle upp blev han så arg och ledsen och la sig raklång i hallen och bara skrek haha han har humör...

Nu ligger dom iaf i säng.

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 17 december 2012 19:39

Jaha vad har hänt idag...
Började med en lugn morgon barnen vaknade runt halv åtta vilket var super skönt och natten har varit lugnare.
Men precis innan vi skulle lägga oss igår gnällde Milton från rummet då han nog tramapade på något när han var på väg ut till oss, Mio vaknade till och blev rädd och skrek och började gråta vilket resulterade i att Milton med började storgråta och skrika, jag och Johan kunde såklart inte hålla oss för skratt när vi gick in och hämtade dom och det slutade med att dom blev arga på oss haha.
Men det lätt ju ändå roligt på något sätt och ju mer vi hållde oss från att skratta ju mer skrattande man, taskig vi vet men tog inte lång stund innan dom somnade igen:)

Idag har det blivit samtal till dietisten angående Miltons mat, så ska nu prova något pulver med rena kalorier som man kan blanda med dricka mm och ska inte smaka något, hon skulle läggan några påsar som jag jan hämta på barnmottagningen eller barnakuten imorgon sedan skulle hon höra av sig torsdag-fredag.
Var även på bvc med Milton, och vågen hade iaf inte gått ner, men var bara ca 20gram upp...
Maten idag gick väl lite bättre men ändå inte mycket, frukost däremot kan han äta 1-2 och yoggi med flingor han tar iof bort kanterna på brödet...

Nä nu blev jag tom här...

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 16 december 2012 19:50

Nu är det åter kväll och bröderna Larsson ligger nerbäddade efter en busig dag.

Varje dag hittas det minsann på något bus, idag testade Milton att ta ner en julgrans kula och slog en leksak på den, nu vet han att dom går sönder och hans svar när den gick sönder och vi frågade varför han gjorde så löd så här " oj jag skulle bara prova, den gick sönder men det är ingen fara"

Milian har blivit tuff vid matbordet och det fick Johan märka vid frukosten då en korv flög upp i huvudet på honom, jag fick vända mig bort då det såg väldigt roligt ut:-P

Sa även till Mio idag att är ni inte snälla lämnar vi er hos morbror Philip och får till svar " men vi kommer ju göra samma sak där och då kommer morbror Philip inte orka och vi kommer hem igen" haha.

Roligaste var nog avslutst i julkalendern när greven blev människaigen Mio vek sig dubbelt och skrattade så hjärtligt och utbrister " haha kolla på honom så kissnödig han, så han skriker och måste springa och kissa" och Milton kommer efter " ja han måste skynda sig så han inte kissar på sig" haha.
Tänk hur barn ser på saker:)

Iaf lite kort om dagen, idag var Johan och Milton på Väla en runda och fixa några julklappar och Milton skulle ha nya kallingar.
Jag och Mio spelade lite spel och myste medans Milian vilade sedan myste vi med glass.
Mio har inte varit helt hundra hemma, varit jätte varm men tempen lågt bara på 37,6 nu mot kvällen har han även hostat lite smått så vi får se...

Milton är inne på fjärde dagen utan någon speciell middag, och det tar minsann på krafterna att behöva ha det så och den nya vällingen funkar inte alls så får bli att ringa dietisten imorgon och se om det finns något annat att göra.
Blir även ett bvc besök för honom för att kolla vikten, så får vi se vad den visar, är så tacksam för vår underbara bvc sköterska...

I natt hoppas jag på mer sömn börjar ta på krafterna nu efter dessa oroliga nätter med Milian...

Nä blev minsann lite gnäll i denna blogg men det är så himla skönt att få ur sig det:)

Nu blir det soffan sen sängen...

Trevlig kväll alla!!!...

Av Belinda Larsson - 15 december 2012 19:51

Då var äntligen kvällen här och barnen är på plats i sängen medans jag njuter av tystnaden samtidigt som man hör klockan slå...
Idag lär det bli tidig sömn då man inte fått allt för många timmar i natt Milian är lite små förkyld och extremt hes, vilket resulterar i oroliga nätteroch såklart astma:/
Jobbigt när han inte kan springa omkring som vanligt utan att hostan kommer och han blir alldeles blek men skönt vi har medicinsom funkar iaf.

Idag spenderade vi dagen innan bara och myste kolla film, duscha och kolla film igen.
När Johan kom från jobb blev det lite middag sedan byggdes det tågbana.
Har även fått beställt en födelsedags present till Milton, då han är mycket för dinosaurier blev det playmobil med dinos(lägger in bild där nere) han minsann kommer gilla:)

Sedan blev det att fixa barnen innan sängen och med alla olika mediciner och smörjning tar det ju sin tid, sedan blev det mys med massa tända ljus och julkalendern innan det var dags för saga och sängen:)

Trevlig kväll alla!!!...

Av Belinda Larsson - 14 december 2012 19:52

Idag började morgonen med glada och kramiga barn vilket är helt underbart, dock varit en orolig natt då Milton låg och skulle pilla mig i armhålan typ hela natten, blir knäpp på honom ibland sedan hörde man Johan sucka med så han skifta det väl mellan oss tills Mio också kom in och la sig.
Även Milian har varit si sådär inatt och har haft lite problem med andningen igår och lite idag.
Innan han skulle lägga sig kom ett litet anfall då han sprungit runt massa...

Under förmiddagen fick jag dammat, dammsugat och tvättat golven sedan gjorde vi oss i ordning för att åka hem till min lillebror Philip, jajoo tog ju ett tag att hitta då min underbara mamma var helt säker på att det minsann var första huset och när Philip äntligen svara kom han och möte oss, såklart var de ju andra huset.
Där blev det kaffe och fika och barnen var verkligen på g, form runt överallt och hoppade och studsade helt överlyckliga, för dom var detta verkligen stort att få komma till någon annan och hälsa på.
Då alla andra har djur är detta ingen självklarhet för oss och många kan väl tycka typ "va skönt" men för oss var det underbart att få komma bort, lite miljöombyte, både Mio och Milton sa på bussen att "detta var bästa dagen mamma"
Milton bröt ju ihop när vi skulle hem och ville verkligen inte gå, det var ju så mysigt att vara hos morbror Philip och hans tjej Diana.
Men på hemvägen sa dom inte mycket helt slut efter besöket, när vi kom hem fixades det lite middag snabbt sedan var det pjamas och kolla julkalendern innan sängen.
Kan ju säga att det var tre trötta killar sim somnade typ med engång:)

Trevlig kväll alla, nu dyker jag ner i soffan med mannen!!!...

Av Belinda Larsson - 13 december 2012 19:56

Idag bestämde barnen sig för att vakna tidigt redan runt sex var det bråk mellan Mio och Milton medans Milian lägg bredvid och sjöng bamse, så valde att lyssna på honom:-P

Sedan blev det dom vanliga rutinerna och massa mys i soffan innan jag fick ta tag i tvätten som skulle vikas och ryma upp eftersom vi skulle ha lite kalas här hemma för min mamma:)

När mamma kom blev det fika och barnen hade klätt sig Mio i sin Nissedräkt, Milton i din pepparkakdräkt och Milian också som Nisse med luvor och allt, så när mamma ringer på dörren bara öser dom packeter på henne haha.
Blev lite fika innan mamma och Mio fixade middagen som blev chili cone carne med ris, när alla gäster kom åt vi och sedan blev det lite kaffe innan det var dags att bege sig till Mios förskola för att kolla när dom gick Lucia, var riktigt fint och mysigt att se, dom hade det ute och först kom några barn med facklor och sedan världens finaste Lucia tåg, var underbar sång och en super nöjd Mio.
10 poäng till världens bästa förskola...

Han dock bara hem innan Milton fick sig en allergiskreaktion, så blev fram med alla mediciner och ge honom, men måste berömma denna kille verkligen.
Satt honom på diskbänken då vi brukar ta det där, han hjälper till att mäta upp det han ska dricka och sveper det sedan lägger han upp benen och halv ligger när jag förbereder ögondroppar när det är färdigt blev det hans inhalationer och allt detta utan minsta protest, han bara gör det underbara kille.
Vi bromsa det nog bra med för det gick minsann ner endel (bilden på han hade det börjat gå ner) vilket med kändes underbart...

Nu sover barnen och jag ska mysa med mannen och någon macka:)

Trevlig kväll alla!!!...

Ovido - Quiz & Flashcards