Alla inlägg under september 2013

Av Belinda Larsson - 6 september 2013 19:46

Vi alla var väldigt trötta imorse men upp kom vi och sedan piggnade man till:)

Lämnade killarna på förskolan sedan köpte jag mig em bulle med bulle till frukost, det är ju trots allt fredag idag hehe:)
Tog bussen till praktiken och fick idag springa mellan två våningar då båda behövde hjälp, väldigt svettigt och varm:p

När jag kom hem blev det såklart kaffe och mys sedan cyklade jag och Mio bort till hemmakväll för lite gotte, johan och barnen hade gått ditt efter förskolan och handlat en stor påse och när jag skulle ta hittade jag någonrund xchoklad kag visste jag inge brukade handla så bad Johan bita i den och kolla vad som var i och tur var väl de då det var en sgor HASSELNÖT, hade ju blivit ambulansfärd direkt för mig annars så den påsen får han behålla själv:p
Vi cyklade in om Sara, Jocke och Tristan på hemväg med och kolla på deras nya lägenhet, super fin och mysig var den och bästa balkongen ju, såå lång hehe:)
Tristan var så glad för Mio och bara klättra på honom hela tiden pch ville ta hans glasögon så dom fick jag ta bort haha:)

Nu har jag precis knackat på grannen som alltid kommer på att göra saker som låter extremt på kvällen både väldigt sent och tidigt, hammra så jagttrodde hon skulle slå igenom golv och väggar, detta är inte första gången och många gånger brukar hon spela piano efter tio som överöstar tv och allt här hemma, drar möbler längst golvet mm...

Nä hoppas prinsarna somna nu snart, nu har hon iaf slutat hammra.

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 5 september 2013 19:56

Blev tidig morgon idag igen, idag var en sådan morgon då man gärna hade velat ligga kvar och bara dra sig i sängen men icke.
Var att gå upp klä sig fixa välling och varm oboy och en kopp kaffe till mig, sedan blev de lite mys ooch kolla på lite barnprogram innan vi skulle gå.

Gick bra att lämna idag oxh Milton och Milian hög in på frukosten direkt, innan jag han gå var Milton på sin andra macka haha :)

Jag hade sällskap med en annan mamma på förskolan hela vägen ner i stan, sedan köpte jag mig en bulle innan de var dags att checka in på praktiken:)

När jag kom hem blev det såklart kaffe och en massa mys med killarna som hade haft en toppen dag på förskolan, han även med att tvätta en maskin oxk fått in den torra tvätten på plats:)
Och myst lite till, nu ligger killarna i säng:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 4 september 2013 19:36

Lämnade barnen till frukosten på förskolan och det gick bra, Milian var väl inte överlycklig när jag skulle gå men dom gick in till Mio och Milton och då åt dom iaf frukost:)

Jag åkte iväg till min praktik där jag var tills halv fyra sedan blev de ett snabb ärende i stan innan jag åkte hem och myste med mina gosiga prinsar:)
Känns lite konstigt att vara ifrån dom såhär och sakna dom gör jag men är glad för att Johan slutar så tidigt som han gör så dom slipper långa dagar iaf:)

Blev kvällsmat och sedan en lång dusch med alla tre, lite trångt men mysigt när man inte sett dom på hela dagen sedan blev det mys i soffan till en film och nu ligger dom i säng:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 3 september 2013 20:41

Med någon direkt blogg idag är rätt trött efter en lång dag och sedan föräldrar möte på det.
Så nu blir det massa gottit från hemmakväll och en film med min kära man.

Här kommer en bild som Johan tog idag på våra finaste killar

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 2 september 2013 20:13

Odag skulle igentlig Mio och Milton börjat spela tennis på förskolan men då regnet bara öste ner blev det inställt.
Vi myste istället hemma och åt god frukost, Johan hade tagit semester både idag och imorgon så killarna var hemma och myste medans jag var i skolan, dom passade även på att städa lekrummet:)

När jag kom hem blev det en kopp kaffe sedan var det dags att klä Milton och Milian som hade en bvc tid inbokad, dom går upp båda o vikt fast Milton ligger långt under normalkurvan ser man endå att det nu är en bake upp:)

Efter bvc gick vi inom aapoteket för att hämta ut barnens nya pariboy, vilken skillnad på denna och den vi fått låna, fick även ett munstycke till pxh en mask man kan sätta fast runt ansiktet sedan var sär ett laddningsbart batteri till så vi slipper vara beroende av att behöva sitta vid ett utag, Milton ville genast prova den när vi kom hem och tyckte det var mycket bättre nu när han slapp masken och fick ha munstycke:)

Jag åkte jag snabbt ut på väla då jag var tvungen att fixa ytterligare en sak tills imorgon, men nu är det färdigt:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 1 september 2013 20:01

Idag blev det en tur ut till väla, vi hittade en vinterjacka till Milton och Mio fick ett joggingsett och nya jeans då han verkligen är i en väx period nu tycker jag, eller så krymper kläderna massor i tvätten:p
Milian fick sig en ny tröja då han spillde ner hela sin och Johan fynda skor, även jag hittade två tröjor:)

När vi kom hem blev det en god kopp kaffe sedan började jag på middagen, blev wook med goda grönsaker och kyckling med nudlar till, har blivit väldigt mycket wookat nu på sista tiden men det är ju sååå gott:)

Vid fem kom svärmor som var sugen på kaffe då hon passat Tristan hela dagen, skickade med henme resterna av middag och hoppas hon och Pär tyckte om det lika mycket som oss:)
Åkte sedan med henne till maxi och handlade lite gotte till ikväll när jag och Johan ska kolla film och mysa:)

Nu ligger killarna i säng och hoppas Milton får sova hela natten utan astma besvär.
Imorgon är det tennis premiär för Milton på förskolan och även Mio kör igång, det vill vi inte missa.
Sedan är det dags för skolan:)

Trevlig kväll!!!...

Ovido - Quiz & Flashcards