Alla inlägg den 19 november 2012

Av Belinda Larsson - 19 november 2012 20:20

Vaknade av alarmet idag när vi alla som gott, Milian har haft yterliggar en orolig natt, vaknat ofta och snurrat runt samtidigt som Milton legat och haft problem med sin näsa...
Jaha var ju att gå upp iaf och fixa Mio till dagis, när allt var färdigt och hqn och Johan skulle ta på sig och gå ringer förskolan och säger att simning var inställd.
Jaha Mio kliar sig på magen så drar upp hans tröja jodå fullt med eksem var där så var av med den och smörja med en hans kräm så någonstans var det väl ändå tur på något sätt att den blev inställd...
Sedan blev det samtal till bvc angående Milian feber men kan vänta lite då han ändå leker i perioder och dricker bra.
Sedan blev det samtal till barnmottagningen för att prata med allergisköterskan om Milton näsa, efterett långt och bra samtal blev det att jag skulle kontakta vc för att kolla Milton där och då ta en näsodling så ringer och får tid bara två timmar senare.
Vi kommer ditt och pratar om Miltons historia allergier astma mm sedan kollar hon öron, hals och lyser i näsan och känner på halsen, finns inga tecken på förkylning så hon trodde de var polyperna så hon skickar en remiss till öron,näsa,hals för att kolla med kamera i näsan på Milton och skulle det då var polyperna blir det mest troligen en op för honom.
Min stackars lille kille han ska verkliga få allt och det gör så fruktansvärt ont i hela mig, vill att han ska få vara en frisk liten kille men måste istället tampas med en massa motgångar, ibland undrar jag hur han kan vara så glad trots allt, när en själv blir helt knäckt av alla dessa motgångar och att se honom ha det såhär...

Milian var iaf nöjd idag som fick komma ut på promenad i vagnen, han har fortfarande feber men lite frisk luft behövde han allt, han satt och var så trött så trött i vagnen men vägrade somna först då han bara satt och myste och kolla på allt, fick dock problem här hemma med ett litet astma anfall som jag inte direkt var beredd på, men fick iaf inhalera och sedan blev det snabbt bättre så det var iaf skönt...

Mitt i allt ringde mamma och ville jag skulle koKa kaffe till henne, mormor och morfar så blev lite fika med kaffe och lussekatter, när dom åkt laggade mannen sin goda kyckling gryta som vi åt med god aptit, ja alla förutom Milton som bara åt en liten kycklingbit och typ 5 makaroner:-/

Nu hoppas vi på en bättre natt i natt och friska barn imorgon, det hade varit underbart...

Trevlig kväll på er alla som läst om allt mitt gnäll:-P

Ovido - Quiz & Flashcards