Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av Belinda Larsson - 19 oktober 2013 20:52

Sov gott till klockan var runt åtta sedan upp och mös vidare:)

Runt halv elva åkte vi ner i stan för lite fika och ett besök hos frissan då prinsarna behövde klippa sig.
Dom blev så nöjda efter, blev verkligen super bra:)

När vi varit där gick vi in på oj för att handla det sista till middagen, när vi närmade oss kassan blev Milton väldigt kissig och medans jag skulle växla stod han och hoppa och säger "mamma jag är fortfarande väldigt kissig det försvinner inte" sprang sedan in på toa så vi han.
När vi gick och skulle betala fråga en äldre dam om vi han och Milton svara " ja jag kissa på toaletten.
Hon stod sedan och berömde dom när dom packade ner allt jag scannat in i två påsar och verkligen var så hjälpsamma.

När vi var på väg ut ville dom åka bilen där och jag sa att jag fick kolla om jag hade en tia vilket jag inte hade så sa att det tyvärr inte gick då kön var så lång, detta hörde hon och frågade vad det kosta då hon så gärna ville bjuda dessa snälla killar och ger dom en tia.
Dom blev så glada och tackade så mycket.

Möte upp mamma och hennes vän som tränat och sa hej innan vi gick till bussen för att åka hem, där träffa vi den snälla tanten igen som blev lika glad som barnen för att ses igen och pratade hela vägen tills hon skulle hoppa av, verkligen skoj när faktiskt dom äldre är så trevliga och inte sura och gnälliga som många andra.

När vi kom hem mötte vi Johan i källaren sedan blev det kaffe och tog det lugnt innan maten skulle fixas.
Idag gjorde minsann Mio hela middagen själv, blev kycklinggryta med vitlök, dragon och pesto i blandat med cream frach och pasta till det, super duktig var han, jag tärnade bara kycklingen resten fixade han.
Under tiden gjorde jag, Milton och Milian chokladbollar.
När allt nästan var färdig väckte dom Johan som vilade, alla åt med glad aptit och Mio var så stolt, blev riktigt gott och perfekt kryddat:)
Milton fixade disken efter maten och torkade borden, verkligen duktiga barn idag:)

Sedan bjöd killarna hem farmor på kvällsfika som älskar chokladbollar:)

Nu ligger dom i säng nöjda med dagen och det är verkligen jag med:)

Ovido - Quiz & Flashcards