Alla inlägg under januari 2014

Av Belinda Larsson - 23 januari 2014 21:40

Det känns bra när man lämnar prinsarna på förskolan och dom går inoch bbörjar leka direkt, och när jag efter en stund ska gå och dom alla kommer och pussar och kramar mig för att sedan gå in igen:)
Det känns tryggt, och vi trivs så med vårt val av förskola till barnen.

Trevlig kväll!!!....

Av Belinda Larsson - 22 januari 2014 19:45

Igår blev ett längre inlägg och idag kommer jag inte på något att skriva om:)

Överraskade iaf alla mina killar när jag kom hem med goda vaniljbullar till fika:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 21 januari 2014 20:01

Blev tidig morgon för både mig och barnen så det var dags för förskolan för dom och praktik för mig, men det gick så bra och dom är verkligen duktiga på morgonen får jag säga:)

Har haft det bra på praktiken idag och även en rolig dag, fått öva på att bära tallrikar och innan dagen var slut skulle jag duka av ett bord på det sättet, skoj när man får lära sig.
Min lärare kom även förbi så vi satt och pratade lite om hur det går och hur jag trivs och dom trivs med mig.
Är verkligen skönt att dom har sådan förståelse över att vi har barn som lätt blir dåliga och även om jag är hemma så ser dom att jag gör bra ifrån mig när jag är där och trivs där så det är skönt:)

Både barnens astma sköterska och läkare ringde idag, var ändå ett bra samtal och nästa vecka skulle doktorn ringa igen för att se hur det gått även denna vecka så vi kan planera ut ifrån det.

När jag kom hem blev det att mysa lite med kilarna, leka och äta lite kvällsmat.

Nu ligger killarna i säng eller nja vi jag en tuff sexåring här som envisas och är ruff mot sin pappa, denna sexårs trots är verkligen inte rolig, alla grimaser, hämningar är, fula ord och så otroligt tuff måtte det snart vara över:p

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 20 januari 2014 20:13

Ja nu ikväll tog Milton sin sista dos kåvepenin efter tio dagar och han var glad över det:)

Imorgon ser det ut att bli förskolan och alla dom är taggade.
Nu påkvällen pratade jag och Milton om vad dom skulle göra på förskolan imorgon och jag säger han har gympa och blir först jätte glad men sedan tittar han på mig "Mamma jag vill inte gå på förskolan mer jag vill vara hemma, jag tycker inte om gympa" vi pratar om det och sedan kommer det "jag kommer bli sjuk på förskolan, jag vill vara hemma" förklara att bara för han blev sjuk sist på gympan behöver han inte bli det igen och skulle han bli det så kommer vi och hämtar dig, fick även förklara att man inte behöver hamna på sjukhus varje gång heller och att han även kan bli sjuk här hemma.
Tycker det är hemskt att han ska behöva gå med sådana tankar men vi pratar om det och allt annat som rör sig i våra barns huvud och hoppas dom känner sig trygga med dom svar vi ger.

Annars idag började jag städa lite på morgonen sedan tog vi en paus och gick och handlade ny bakade bullar som vi gottade oss på till frukost innan städningen fortsatte igen tills vi tog nästa paus och gick ut och åkte lite pulka.
Sara och Tristan kom sedan förbi oss och följde med hem för massa bus och sedan stannade dom även på middag och Tristan hjälpte mig i köket med både disk och mat:)
När dom gått fixade vi det sista med städet sedan blev det duschen och nu ligger prinsarna i sängen:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 19 januari 2014 19:57

Imorse gick jag och Milian och handla nybakade bullar rakt över gatan bara, smidigt och bra ju:)

Efter en god frukost blev det ett besök på kväll och helg mottagningen, ville dom skulle kolla lite på hans näsa då den blödde lite idag igen, han är täpptoch den är lite sne och svsvullen, men vad läkaren såg när hon kollade så verkade allt vara bra och inget brutet iaf:)
Blir de inte bättre inom några dagar får vi komma igen, men ska skölja med koksalt för att allt torkat blod och klumpar ska lossna som sitter längre upp och bara vara försiktig med den.

Vid halv fyra kom svärmor, Sara och Tristan svärmor bjöd på taco här hemma vilket var väldigt trevligt och gott:)

När alla gått hem blev det lite bowling för oss på tvspel och avslutade med super Mario:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 18 januari 2014 21:17

Natten har gått bra och Milian har sovit gott, fick tipset att doppa bomull i vaselin och sätta i näsan:)
Jag däremot kolla honom flera rundor och sov oroligt:p

Idag blev det lite pulka åkning med barnen sedan hem och drack varm oboe och ritade lite innan det var dags att börja på middagen.

Idag var det Mio som stod för matlagningen kyckling gryta i cerat bonjour vitlök med pasta och stekta grönsaker i honungsmarinad, verkligen super gott:)

Efter var det tänkt att gå ut igen men eftersom det blåste så höll vi oss inne och myste sedan tog killarna ett lång bad:)

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 17 januari 2014 21:23

Det var ju inte roligt att gå upp imorgon och ännu mindre när man var tvungen att ge sig ut i snöovädret, men men var bara att bege sig.
Har iaf haft en bra dag på praktiken och käre svärmor ringde och frågade om hon skulle hämta mig:)

Blev inom rusta för choklad, men blev såklart annat med, hittade en super snygg matta dom sålde ut som jag fick i tidig födelsedags present av svärmor, jätte snällt:)
Sedan blev det massor av godis där som vi tjuvstartade med i bilen hem haha:)

När vi kom hem blev det kaffe och lägga på nya mattan sedan åkte hon och vi spelade tvspel lite innan kvällsmat sedan blev det lite mer spel.

En bra dag avslutades dock med att Milian trillar och landar på näsan och ansiktet på en stol så näsan svullnar och bli blåaktig och blodet bara rinner sedan somnar han i min famn och vi får knappt kontakt med honom så ringer 1177 som ber oss åka upp om han är så okontaktbar och blir det värre ringa 112.
Men sedan vaknar han och var helt normal, kolla på film och pratade.
Men näsan blöder än från och till trots att det var mer än en timme sedan och han är täppt, men nu sover han iaf här ute i soffan hos oss och blir här tills vi ska lägga oss sedan ha koll på honom under natten såklart.

Trevlig kväll!!!...

Av Belinda Larsson - 16 januari 2014 20:48

Ja fy idag har det varit riktigt kallt tycker jag,

Igår var det dags att återgå till praktiken och även idag var jag där, medan Johan var hemma med barnen.
Eller Mio var ju faktiskt på förskolan idag och hade haft det så bra så:)

När jag kom hem blev det mys;)

Trevlig kväll!!!...

Ovido - Quiz & Flashcards